Файл: Summative assessment for the cross curricular unit jou.doc
ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 11.12.2023
Просмотров: 89
Скачиваний: 7
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
SUMMATIVE ASSESSMENT
FOR THE CROSS CURRICULAR UNIT
« JOURNEY INTO SPACE»
Learning objectives 4.1.8.1 Understand short, supported narratives on an increasing range of general and some curricular topics
4.2.4.1 Respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics
4.5.3.1 Use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things;
Assessment criteria Identify the general ideas of short simple stories with support
Answer the questions appropriately
Use adjectives [comparative and superlative] to describe things
Level of thinking skills Knowledge and comprehension Application
Duration 20 minutes
LISTENING
Task 1. Watch the story (VIDEO). Write True or False next to the sentence.
-
The Earth is not only known planet to have life. True / False -
The Earth takes 365 days to complete a full orbit. True / False -
The Earth rotates around itself and it takes 24 month to complete a full trip. True / False -
The Earth is flat like a pizza. True / False -
30 % of the Earth’s surface covered in land. True / False
SPEAKING
Task 2. Tell about your friend from another planet. These questions will help you to organize your speech.
-
W hat is this? -
Where is it from? -
What colour and size is it? -
Is it angry or friendly? -
What can you do together?
Example:
1. This is my new friend alien.
2. He lives in a faraway Galaxy.
3. He can be green, yellow or purple.
4. My friend is funny and friendly, but he can be angry because he is hungry.
5. We can do many things on the Earth and we can fly to his home.
Assessment criteria | Task | Descriptor | Mark |
A learner | |||
Identify the main ideas of short simple stories with support | 1 | 1. writes “False” | 1 |
2. writes “True” | 1 | ||
3. writes “False” | 1 | ||
4. writes “False” | 1 | ||
5. writes “True” | | ||
Answer the questions appropriately Use adjectives to describe things | 2 | answers the questions | 1 |
uses the answers as a plan | 1 | ||
makes up sentences | 1 | ||
uses adjectives to describe things | 1 | ||
pronounces words and phrases correctly | 1 | ||
Total marks | 10 |
Процентное содержание баллов суммативного оценивания | Показатель оценивания | Оценка |
0-39% | Не удовлетворительно | «2» |
40 - 64% | Удовлетворительно | «3» |
65-84% | Хорошо | «4» |
85-100% | Отлично | «5» |
Rubrics for providing information to parents
on the results of Summative Assessment for the Cross curricular unit
« Journey into Space »
Информация для родителей по результатам суммативного оценивания за раздел
«Путешествие в космос»
Learner’s name: ________________________________ Имя ученика | School subject Предмет | English Английский язык | |||
Grade Класс | 4 | ||||
Term Четверть | IV | ||||
Assessment criteria Критерии оценивания | Level of learning achievements Уровень учебных достижений | ||||
Low Низкий 0-64% | Middle Средний 65-84% | High Высокий 85-100% | |||
Identify the general ideas of short simple stories with support Определить общие идеи коротких простых рассказов с поддержкой | Identifies general questions and answers few of the “True/ False” questions correctly. О пределяет общие вопросы и отвечает Верно/ Неверно” не правильно. | Identifies general questions and answers some of the “ True/ False ” questions correctly. О пределяет общие вопросы и правильно отвечает на некоторые вопросы типа “Верно/ Неверно ”. | Identifies general questions and answers most of the “ True/ False ” questions correctly. О пределяет общие вопросы и отвечает на большинство вопросов “Верно/ Неверно ” правильно. | ||
Answer the questions appropriately Use adjectives [comparative and superlative] to describe things Ответить на вопросы Использовать прилагательные [сравнительные и превосходные] для описания вещей | Has trouble in answering questions, using degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things. И спытывает трудности при ответах на вопросы, используя степени сравнения прилагательных при описании вещей. | Makes some mistakes in answering questions. Uses some degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things. Д опускает ошибки в ответах на вопросы. Использует некоторые степени сравнения прилагательных при описании вещей. | Performs the task fully. Answers most of the questions correctly. Uses degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things appropriately. Выполняет поставленную задачу полностью. Отвечает на большинство вопросов правильно. Использует степени сравнения прилагательных при описании вещей соответствующим образом. |
Total marks: _____ | The percentage: _______ | The level of educational achievements: ________________ | The mark: _______ |
Балы: | Процентное соотношение: | Уровень учебных достижений: | Предполагаемая оценка: |
English teacher: ___________/V.Rogova/
Ознакомлены:_________/____________________/