Файл: Summative assessment for the cross curricular unit jou.doc

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 11.12.2023

Просмотров: 89

Скачиваний: 7

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

SUMMATIVE ASSESSMENT

FOR THE CROSS CURRICULAR UNIT

« JOURNEY INTO SPACE»
Learning objectives 4.1.8.1 Understand short, supported narratives on an increasing range of general and some curricular topics

4.2.4.1 Respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics

4.5.3.1 Use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things;
Assessment criteria Identify the general ideas of short simple stories with support

Answer the questions appropriately

Use adjectives [comparative and superlative] to describe things
Level of thinking skills Knowledge and comprehension Application
Duration 20 minutes

LISTENING

Task 1. Watch the story (VIDEO). Write True or False next to the sentence.

  1. The Earth is not only known planet to have life. True / False

  2. The Earth takes 365 days to complete a full orbit. True / False

  3. The Earth rotates around itself and it takes 24 month to complete a full trip. True / False

  4. The Earth is flat like a pizza. True / False

  5. 30 % of the Earth’s surface covered in land. True / False


SPEAKING

Task 2. Tell about your friend from another planet. These questions will help you to organize your speech.


  1. W hat is this?

  2. Where is it from?

  3. What colour and size is it?

  4. Is it angry or friendly?

  5. What can you do together?


Example:

1. This is my new friend alien.

2. He lives in a faraway Galaxy.

3. He can be green, yellow or purple.

4. My friend is funny and friendly, but he can be angry because he is hungry.

5. We can do many things on the Earth and we can fly to his home.


Assessment criteria

Task


Descriptor

Mark

A learner

Identify the main ideas of short simple stories with support

1

1. writes “False

1

2. writes “True

1

3. writes “False

1

4. writes “False

1

5. writes “True




Answer the questions appropriately

Use adjectives to describe things


2

answers the questions

1

uses the answers as a plan

1

makes up sentences

1

uses adjectives to describe things

1

pronounces words and phrases correctly

1

Total marks

10




Процентное содержание баллов суммативного оценивания

Показатель оценивания

Оценка

0-39%

Не удовлетворительно

«2»

40 - 64%

Удовлетворительно

«3»

65-84%

Хорошо

«4»

85-100%

Отлично

«5»


Rubrics for providing information to parents

on the results of Summative Assessment for the Cross curricular unit

« Journey into Space »
Информация для родителей по результатам суммативного оценивания за раздел

«Путешествие в космос»




Learner’s name: ________________________________

Имя ученика

School subject

Предмет

English

Английский язык

Grade

Класс

4

Term

Четверть

IV

Assessment criteria

Критерии оценивания

Level of learning achievements

Уровень учебных достижений

Low

Низкий

0-64%

Middle

Средний

65-84%

High

Высокий

85-100%

Identify the general ideas of short simple stories with support

Определить общие идеи коротких простых рассказов с поддержкой

Identifies general questions and answers few of the “True/ False” questions correctly.
О пределяет общие вопросы и отвечает Верно/ Неверно” не правильно.

Identifies general questions and answers some of the “ True/ False ” questions correctly.
О пределяет общие вопросы и правильно отвечает на некоторые вопросы типа “Верно/ Неверно ”.

Identifies general questions and answers most of the “ True/ False ” questions correctly.
О пределяет общие вопросы и отвечает на большинство вопросов “Верно/ Неверно ” правильно.

Answer the questions appropriately

Use adjectives [comparative and superlative] to describe things

Ответить на вопросы

Использовать прилагательные [сравнительные и превосходные] для описания вещей

Has trouble in answering questions, using degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things.
И спытывает трудности при ответах на вопросы, используя степени сравнения прилагательных при описании вещей.

Makes some mistakes in answering questions. Uses some degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things.
Д опускает ошибки в ответах на вопросы. Использует некоторые степени сравнения прилагательных при описании вещей.

Performs the task fully. Answers most of the questions correctly. Uses degrees of comparison of adjectives [comparative and superlative] while describing things appropriately.
Выполняет поставленную задачу полностью. Отвечает на большинство вопросов правильно. Использует степени сравнения прилагательных при описании вещей соответствующим образом.







Total marks: _____


The percentage: _______

The level of educational achievements: ________________


The mark: _______

Балы:

Процентное соотношение:

Уровень учебных

достижений:

Предполагаемая оценка:


English teacher: ___________/V.Rogova/

Ознакомлены:_________/____________________/