Файл: Занятие 12 Обучающийся Наумова Валерия Шахиновна.doc

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 08.11.2023

Просмотров: 10

Скачиваний: 1

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.


Программа среднего профессионального образования

44.02.02 Преподавание в начальных классах

Дисциплина: Иностранный язык

Практическое занятие 12


Выполнил:

Обучающийся Наумова Валерия Шахиновна

Преподаватель:

Гоголева Елена Александровна

Задание 1.

Студенты - это будущее каждой страны. Это молодые граждане нашего общества, полные бесконечной энергии и прогрессивных идей, фантастических планов и благородных амбиций, надежд и мечтаний. Студенческая жизнь - это самый яркий период нашей жизни. Это смесь учебы и большого удовольствия. Я знаю, что мои родители (бывшие студенты) скучают по тем старым добрым дням своей студенческой жизни.

У студента есть определенные обязанности, которые он должен выполнять. Само собой разумеется, что главная обязанность студента - усердно учиться и приобретать необходимые знания для будущей карьеры. Он должен посещать все занятия в колледже, выполнять всю работу в нужное время, быть пунктуальным и дисциплинированным. Это может помочь ученику достичь своих целей и стать прилежным и настойчивым. Если он не будет пренебрегать учебой, то получит богатые дивиденды в своей будущей работе.

Экзаменационное время в конце каждого семестра довольно тяжелое для студентов. Они тратят бесконечные дни и ночи на учебу и зубрежку. Хотя некоторые из них используют обман, копируя чьи-то эссе или курсовые работы. И вам повезет, если вас не поймает учитель, потому что он может наказать вас плохой оценкой или даже исключением из колледжа.

Большая часть времени студента посвящена чтению и обучению. Это невероятно, но некоторым студентам удается работать неполный рабочий день, потому что им нужно много денег, чтобы учиться в колледже или университете. Плата за обучение и книги в наши дни очень дороги, а если вы снимаете квартиру, то это еще дороже. Таким образом, у студентов плотный график, включающий учебу, работу и прогулки для общения.


Хороший ученик никогда не тратит свое свободное время впустую. Ему также следует заниматься спортом, чтобы оставаться в добром здравии и настроении. Они говорят: “Здоровый дух живет в здоровом теле”. Студенты любят участвовать как в академических, так и во внеклассных мероприятиях колледжа: различных фестивалях, интеллектуальных викторинах и летних лагерях. Такая общественная жизнь расширяет кругозор, развивает ваши таланты и коммуникативные навыки. И это прекрасное время, когда ты находишь настоящих друзей среди своих одноклассников по колледжу.

Напоследок я хотел бы сказать, что быть студентом - это просто здорово!

Задание 2.

I believe that the author of this text wanted to convey to us that we need to appreciate and live slowly the wonderful student years. In his experience, and his parents, he tells us that students have certain responsibilities, such as: study diligently, attend absolutely all classes. The author also believes that students have such personal qualities as: discipline and punctuality, in order to study well enough and cope with all tasks on time. But, there are also such students who are trying to combine work with study. Some people have to work in order to pay for their studies. And if you also live in rented housing, you will have to work harder and devote more time to work. I think it's very hard to combine study with work, and those guys who do it - they are great fellows! Very commendable. The most important thing is not to forget. Do not forget that the main task is to get an education, not to earn more money. The author reminds us that it is absolutely necessary to play sports in order to always be in a good mood. After all, in a healthy body - a healthy mind.Otherwise, at this rate you can lose your place in college, you'll just be expelled for nothing! In general, I agree with the narrator that being a student is just great!

Задание 3.
«Merry Christmas!» - «Рождество»
1.Организационный момент
2. Песенка Where is Santa?
3. Word Game Catch the snowball игра: Поймай/ лови снежок
4. Игра: Draw a snowman and a snowwoman.
Нарисуй снеговика и снежную бабу.
5. Физкультминутка - песенка I am a little snowman
6. Decorate the Christmas tree! Укрась елочку
7. Игра Christmas alphabet Составь слово и расскажи рифмовку
8. Песенка We wish you a Merry Christmas

Miss Snowflake: Hello, dear boys and girls!
Hello, dear parents and grandparents!
Welcome to our Christmas party! I’m Miss Snowflake and this is Snow maiden. We are very glad to see you here!
Snow maiden (Снегурочка): Здравствуйте, дорогие девочки и мальчики! Здравствуйте, дорогие родители, дедушки и бабушки! Я Снегурочка, а это Мисс Сноуфлейк.
Мы рады видеть вас на нашем празднике!
Miss Snowflake: But where is Father Frost?
Snow maiden: Действительно, а где же Дед Мороз? Или сегодня вместо него к нам придет английский Санта Клаус?
Miss Snowflake (Снежинка): Let’s listen to a nice song our children are going to sing, they are looking for Santa Claus, too.


1) Song “Where is Santa?”
(на мотив песенки «Where is Pingu?»)
Where is Santa? Where is Santa?
Where? Where? Where?
Where is Santa? Where is Santa?
Where? Where? Where?
Hello, Santa! Hello, Santa!
Hello! Hello!
Hi, Santa! Hi, Santa!
Hi! Hi! Hi!
Hello, Santa! Hello, Santa!
Hello! Hello!
Hi, Santa! Hi, Santa!
Hi! Hi! Hi!
Where is Santa? Where is Santa?
Where? Where? Where?
Where is Santa? Where is Santa?
Where? Where? Where?
Good bye, Santa! Good bye, Santa!
Good bye! Good bye!
Bye, Santa! Bye, Santa!
Bye! Bye! Bye!
Good bye, Santa! Good bye, Santa!
Good bye! Good bye!
Bye, Santa! Bye, Santa! Bye! Bye! Bye!
Miss Snowflake:What a lovely song! We like it so much!
Snow maiden: Чудная песенка, нам она очень нравится!
Miss Snowflake: Unfortunately, Santa Claus has left all his presents for children at home. He has had to return. We hope he’ll be back soon.
Christmas alphabet.

Меры безопасности жизнедеятельности и охраны детского здоровья на празднике :

1)Нельзя толкаться, наступать на ноги друг другу.

2) Когда дети сидят, то они не должны раскачиваться на стульях.

3)Не подставлять подножки.

4)Во время подвижной игры бегать только в одном направлении.

5)По окончанию праздника, дети выходят из зала, не создавая паники, не толкаются, стараются пропустить первыми самых младших детей.

Задание 4.
PLAN-SUMMARY OF THE PARENT MEETING
Senior GroupTopic: "Children's health is in our hands"Purpose: To ensure close cooperation and uniform requirements of kindergarten and family in matters of children's health.Tasks:-to increase the level of knowledge of parents in the field of formation, preservation, strengthening of children's health;- formation of a healthy lifestyle;-to contribute to the formation of the need for a healthy lifestyle in parents and through parents in children1. Introductory part (5-7 min.).Presentation by the tutor of the topic and participants of the meeting.Audio recording with children's answers to questionsThe designation of the problem. Brainstorming "What is health"2. The main part (35-40 min.).Teacher's speech on the topic of strengthening children's health. (7 min.)Discussion. Consideration of questions and situations on the topic "Taking care of the child's health" (10 min.)Musical pause. Performing physical education by all parents to music, according to the theme of the meeting.( 3 min.)Wise thoughts (On each table there are cards with statements of great people, in accordance with the theme of the meeting. To the music, the cards are passed around in a circle, so parents get acquainted with the contents of each card, the most liked ones are read aloud.) The game "Chamomile" (The first half of the proverb is written on the petals of the chamomile – continue ...) (10 min.)A report accompanied by a presentation: "Hygienic and hardening procedures".(nurse, 5min.)3. Miscellaneous (7-10 min.).Acquaintance with the exhibition of methodological literature on the topic of the parent meeting.Discussion of the maintenance of children in kindergarten.Delivery of letters of thanks to parents whose children have not been ill for half a year, or have been ill very rarely.Conclusion. Conclusion on the topic. DecisionParents' questionnaire "Your opinion about the meeting".Issuance of booklets to parents on the topic of the meeting..

Задание 5.
Name of the text «Memories»

1)Thesis. The content of all points is expressed in abstracts, short formulations.

2) Question. Paragraphs are written as questions, the answers to which convey the essence of a fragment of the work.

3) Plan-basic scheme. With this approach, they do not invent the names of parts of the text on their own, but use excerpts of sentences directly from the story

4) denomination. Theses are expressed by nouns.

5) Combined. Contains several different types of plans.

Задание 6.
Konstantin Dmitrievich Ushinsky (March 2, 1824 - December 22, 1870)
Konstantin Ushinsky is called the founder of Russian scientific pedagogy. And this outstanding scientist deserves such a definition like no other. Ushinsky was one of the first to decide to give priority attention to the tasks of moral education and education of students. The idea of moral education as something "natural" and "self-evident" was strongly rejected by him. Another idea of Ushinsky, for which it is worth warmly thanking the teacher, is the idea of the importance of preserving national culture and identity. For the XIX century, French remained the language of instruction, and it was spoken in families and in society. Yes, what is there, Tatiana Larina herself spoke very poorly in Russian! Russian Russian Schools Konstantin Dmitrievich's article "On the need to make Russian schools Russian" still remains a model of pedagogical appeals. Being a teacher for both children and teachers, Ushinsky remained in history as a teacher-publicist. A distinctive feature of his work is not only an appeal to the issues of upbringing and education, but also a fervent love for children and their native people, which greatly contributed to the revival or even awakening of interest in pedagogy in Russia.