Файл: Л. В. Курс английского языка для магистрантов. English Masters Course учебное пособие.docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 25.10.2023

Просмотров: 71

Скачиваний: 11

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

1. Выполнить задание из учебника по ссылке.

p. 4-6 до Reading and Speaking

Лукина, Л. В. Курс английского языка для магистрантов. English Masters Course : учебное пособие для магистрантов по развитию и совершенствованию общих и предметных (деловой английский язык) компетенций / Л. В. Лукина. — Воронеж : Воронежский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2014. — 136 c. — ISBN 978-5-89040-515-9. — Текст : электронный // Электронно-библиотечная система IPR BOOKS : [сайт]. — URL: http://www.iprbookshop.ru/55003.html

Выполненное задание прикреплять в формате Word здесь!!!

Post-Reading

1. Explain the following - Объясните следующее.

  1. to ensure comparability - для обеспечения сопоставимости

  2. named after the place - назван в честь места

  3. participating countries - страны-участницы

  4. framework adopted - принятая структура

  5. the public responsibility - общественная ответственность

  6. tolerant community - толерантное сообщество

  7. a BSc diploma - диплом бакалавра



2. Some competencies that you need to gain while learning for the Master’s course. Некоторые компетенции, которые вам необходимо приобрести во время обучения на магистерском курсе.

  • ability to apply knowledge in practice; умение применять знания на практике;

  • profound knowledge in the field of study; глубокие знания в области обучения;

  • oral and written communication in English (presentations, meetings, negotiations, etc.); устное и письменное общение на английском языке (презентации, встречи, переговоры и т.д.);

  • advanced computing skills; продвинутые навыки работы с компьютером;

  • basic research skills (research methods, academic writing, etc.); базовые исследовательские навыки (методы исследования, академическое письмо и т.д.);

  • ability to generate new ideas (creativity); способность генерировать новые идеи (креативность);

  • capacity to adapt to new situations and analyse information from different sources; способность адаптироваться к новым ситуациям и анализировать информацию из разных источников;

  • planning and time management; планирование и тайм-менеджмент;

  • decision-making and readiness to accept responsibility; принятие решений и готовность взять на себя ответственность;

  • ability to work in a team; умение работать в команде;

  • ability to work in a multicultural business environment. способность работать в мультикультурной бизнес-среде.


3. Answer the questions below.


  1. Why did so many countries sign the Bologna Declaration?

    The Bologna Process is a series of agreements between European countries designed to ensure comparability in the standards and quality of higher education qualifications.


  2. What differences in European education systems surfaced in course of the Bologna process?
    In most cases, these will take 3-4 years for a bachelor's degree, 1-2 years for a master's degree, and 3-4 years for a doctoral degree, respectively to complete.

The Bologna Process was a major reform created with the goal of providing responses to issues such as the public responsibility for higher education and research with the most demanding qualification needs.


  1. What are three cycles of higher education qualifications adopted?

    The basic framework adopted is of three cycles of higher education qualifications. These are statements of what students know and can do on completion of their degrees.

1st cycle: a bachelor's degree.

2nd cycle: a master's degree.

3rd cycle: a doctoral degree.


  1. What arc the main goals of the Bologna process?


With the Bologna Process implementation, higher education systems in European countries are to be organized in such a way that:

  • it is easy to move from one country to the other (within the European Higher Education Area) - for the purpose of further study or employment;

  • the attractiveness of European higher education has increased, so that many people from non-European countries also come to study and/or work in Europe;

  • the European Higher Education Area provides Europe with a broad, high- quality advanced knowledge base, and ensures the further development of Europe as a stable, peaceful and tolerant community.

Language Work (1)

1. Look and memorise the combinations with the word degree.

1) academic degree - ученая степень

2) bachelor's degree - степень бакалавра

3) master's degree - степень магистра

4) doctoral/ doctor’s degree докторская степень

5) (post) graduate degree - ученая степень выше бакалавра

6) a degree day - день получения диплома (на торжественной церемонии в университете)

7) by degrees - постепенно, понемногу

8) in the last degree - до последней степени, в высшей степени

9) of the first degree - чрезмерный, заправский

10) to a degree - очень, значительно

2. Translate the sentences. Make up your variants. Переведите предложения. Придумайте свои варианты.
❖ To some degree, Katie had been right.
В какой-то степени Кэти была права.

❖ Joe gained his Master’s degree at London School of Economics.
Джо получил степень магистра в Лондонской школе экономики

❖ She achieved a high degree of proficiency.
Она достигла высокой степени мастерства.

❖ The new bachelor’s degrees were initially focused on education, health care, and information technology.
Новые степени бакалавра изначально были сосредоточены на образовании, здравоохранении и информационных технологиях.

❖ Students may obtain postgraduate degrees in economics and public relations.
Студенты могут получить степени аспирантов в области экономики и связей с общественностью.


.