Файл: Развитие коммуникативных способностей через творческую самореализацию учащихся на уроках английского языка.docx
ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 09.01.2024
Просмотров: 45
Скачиваний: 1
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
T: Who thinks that doctors are always right? Why do you think so?
P1: Bob does. Because he says that a doctor knows what to advise.
T: Who thinks that he can be healthy without medicine?
P2: David does. He says that if you do exercises, eat healthy food, you’ll be strong and healthy without doctor.
T: Who thinks that sometimes you can do without doctor?
P3: Steven does. He says that you should visit the doctor if you’ve broken leg or arm. You should call 999
2) Развитиенавыковмонологическойречи.
T: Do you know how to be healthy? (Вы знаете, как быть здоровыми?)
Учащиеся высказываются, используя модальный глагол should/ shouldn’t по речевому образцу, записанному на доске.
P: You should eat a lot of fruit and vegetables.
Возможные варианты ответов:
Р1: You should do morning exercises every day.
P2: You should brush your teeth.
P3: You shouldn’t watch TV much.
P4: You shouldn’t play a lot of computer games.
Затем, используя модальный глагол must/ mustn’t.
P1: You must consult the doctor.
P2: You mustn’t take medicine without the doctor’s advice.
P3: You must stay in bed.
P4: You mustn’t get out of the house.
3) Автоматизацияграмматическихнавыков.
T: What have you done today to stay healthy? (Что ты сделал сегодня, чтобы быть здоровым?)
Обратить внимание на использование Present Perfect Tense (Настоящего совершенного времени), когда действие совершилось в неистекший период времени (сегодня, на этой неделе, в этом месяце).
T: What does Paul do to be fit? (Что делает Пол, чтобы быть здоровым?)
Чтение и аудирование упр.1 р.98 с целью извлечения конкретной информации.
P1: Paul has visited swimming pool this month.
P2: Paul hasn’t played computer games this week.
P3: He has eaten healthy food today.
Далее учащиеся высказываются о том, что они сделали сегодня, на этой неделе, в этом месяце, чтобы быть здоровыми.
P1: I’ve visited the dentist this month.
P2: I’ve washed my hands and face, brushed my teeth today.
P3: I’ve played sport this week.
4) Ролевая игра «Дай хороший совет».
Role play “Give good advice”.
На столе учителя лежат карточки с описанными ситуациями. Учитель предлагает ученикам разбиться на пары и взять одну из карточек. Ученики читают про себя ситуацию и затем проигрывают её после небольшой подготовки.
Pupil Card 1 Pupil Card 2
Your friend doesn’t look well today. Perhaps, she/ he has got the flu. Ask about her/ his health, give advice. You think she/ he must consult the doctor and she/ he mustn’t use home medicine. | You have got a cold. You don’t want to go to the doctor. You want to use some home medicine. You think you’ll be OK soon. Give advice to your friend. |
Pupil Card 1 Pupil Card 2
Your friend doesn’t look well today. Perhaps, she/ he has got the flu. Ask about her/ his health, give advice. | You have got a cold. You don’t want to go to the doctor. You want to use some home medicine. You think you’ll be OK soon. |
5. Подведение итогов.
T: So, today we’ve spoken about our health. What should we do to be healthy? We’ve known what British children think about their health too.
I’m pleased with your work at the lesson today. Your marks are …. . Your homework is …. .
Thank you. The lesson is over. Good-byе.
Приложение 2
YOU CAN'T BLUFF ME
Цель: учить определять ошибки в предложениях со сказуемыми в Past Simple и Present Perfect
Время: 15 минут.
Оборудование: для каждой пары учащихся лист с предложениями и чистый лист для ответов.
Ход игры:
Разделите учащихся на пары. Каждая пара получает лист с предложениями и чистый лист для ответов. Читая предложения, учащиеся должны определить, есть ли ошибки в нем. На чистом листе они должны записать правильный вариант. В конце работы учащиеся определяют правильность выполнения ими задания по данному ключу. Ключ может быть вывешен на доске или подготовлен для каждой пары отдельно. Выигрывает пара, допустившая наименьшее количество ошибок.
Предложения для листов:
1. I am gone there last week.
2. What have you done yesterday evening?
3. Nick has broken my favourite cup.
4. Who won the game today?
5. We haven't seen this film.
6. My brother rang me up two days ago.
7. They had a good time on Sunday.
8. Who has told you this story?
9. Where you spent last summer?
10. I didn't hear this song.
Ключ:
1. I went there last week.
2. What did you do yesterday evening?
3. Who has won the game today?
9. Where did you spend last summer?
10. I haven't heard this song.
DO
Оптимальный размер группы: без ограничений
Цель: Научиться или потренироваться задавать вопросы с DО и отличать действия в нужном времени (Present Progressive, Future, Simple Past, Present Perfect)
Необходимый материал: нет
Описание: эту игру можно назвать:
What am I doing?
What am I going to do?
What did I do?
What have I done?
Название зависит от того, какое время вы будете повторять и отрабатывать.
The present continuous: показывая какое-либо действие, выполняющий это действие спрашивает: « What am I doing? ». Тот, кто правильно отвечает на вопрос (например, «You are walking») либо становится водящим, либо зарабатывает очко себе или своей команде.
The future tense: (going to) Ведущий готовится произнести какое-либо действие, спрашивая: «What am I going to do? ». Правильным ответом может быть «You’re going to sit down».
The simple past tense: Завершив какое-либо действие, ведущий спрашивает «What did I do? ». Ответ может быть « You drank some water»
The present perfect tense: Сделав что-то ведущий спрашивает : «What have I done?» очко получает тот, кто даст ответ, например, « You have written on the blackboard».
Приложение 3
Card 1
Раскройте скобки, употребляя глаголы в Past Simple или Present Perfect.
1. I already (to do) my homework. Now I can go for a walk.
2. He (to come) home a minute ago.
3. Nick (to play) football yesterday.
4. She already (to come) from school. Now she is doing her homework.
5. I (to read) this book last year.
6. I (to read) this book this year.
7. Your mother (to promise) to take you to the Zoo.
8. She is not at school today. She(to fall) ill. – When she (to fall) ill? - She (to fall) ill yesterday.
9. The doctor (to examine) the boy carefully last week.
10. The boys (to break) just the window.
Card 2
Раскройте скобки, употребляя глаголы в Past Simple или Present Perfect.
1. We already (to solve) this problem.
2. It (to be) very cold yesterday.
3. He (to come) a moment ago.
4. He just (to finish) this work.
5. The rain (to stop) but a cold wind is still blowing.
6. We (to have) a dictation yesterday.
7. She (to have) a toothache last week.
8. I (to see) never this film.
9. Look at this bird-house. Mike (to make) it himself. He (to make) it last Sunday.
10. The Vikings (to come) to England many years ago.
Приложение 4
Контрольная работа в 7 классе по теме «How do you treat the Earth?» (Unit 4)
1. Fill in the blanks.
pr . te . t d. m. ge
n .t. re p .ll. tion
red .. e re. se
d .s t.oy rec. cle
po ..ute sp .. l
2. Use is or are.
1) Animals … disturbed.
2) Water … polluted.
3) Birds … not fed.
4) Nature … damaged.
5) Trees … cut down.
6) Air … spoilt.
7) Litter … recycled.
3. Make the sentences Passive.
E.g.: People kill animals → Animals are killed by people.
1) Plants and factories pollute rivers and lakes.
2) Children break trees.
3) People throw litter everywhere.
4) Children damage plants.
5) Cars pollute the air.
4. Translate from Russian into English.
1) Нас просят кормить птиц.
2) Детей просят сажать деревья.
3) Людей просят не оставлять мусор в лесу.
4) Нас просят заботиться о природе.
5) Учеников просят не беспокоить животных.
5. Make sentenсes.
1) must, protect, we, nature
2) think, I, can, children, animals, help
3) is, it, important, the Earth, to save
4) be in charge, should, we, of the planet
5) healthy, people, keep, must, our planet
6. Read the text.
Famous people have their free time too. They spent it at home, at the seaside or traveling.
Danny and Kylie Minogue, pop singers from Australia, are both vegans – they don’t eat any animal product. “I’m very careful about rubbish”, says Kylie. She uses recycled writing paper and toilet paper. Members of the American pop group Kriss Kross are worried about air pollution. “The air in Europe is horrible”, they say. Jason Donovan, a pop singer from Australia, is a member of the Rainforest Foundation.
Right or wrong?
-
The text is about pop singers.
2) They are from USA.
3) They eat animal products.
4) Pop singers are worried about pollution.
5) They help nature.