ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 11.01.2024
Просмотров: 20
Скачиваний: 1
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
Практическая часть
Выполнила: Смирнова Ольга Евгеньевна
Магистратура
Группа : м11-оуд
Exercise 1. Прочитайте и переведите предложения. Объясните
употребление формы глаголов “to be” и “to have”.
1. I was at home yesterday. Я был дома вчера.
2. These patients were seriously ill. Эти пациенты были тяжело больны.
3. He is very busy today. Он очень занят сегодня.
4. The students of our group will be in the library in an hour. Студенты нашей группы будут в библиотеке через час.
5. We are to work hard to pass exams successfully. Мы должны усердно работать, чтобы успешно сдать экзамены.
6. People usually have breakfast at 7.30 a.m. Люди обычно завтракают в 7:30 утра.
7. The report had a significant effect. Доклад произвел сильное впечатление.
8. Yesterday I had to take part in the international conference. Вчера я должен был принять участие в международной конференции.
9. We will not have a lesson of English tomorrow. Завтра у нас не будет урока английского.
10. Health protection has an important role in medical education. Важную роль в медицинском образовании играет охрана здоровья.
Exercise 1.1. Read the following sentences. Recall the translation of the
construction “there is”.Упражнение 1.1. Прочитайте следующие предложения. Напомним, перевод конструкции «есть».
1. There are also a few medical schools specializing in science and technology.
Есть также несколько медицинских школ, специализирующихся на науке и технике.
2. There are also local study centers.
Есть также местные учебные центры.
3. There are more than 300 learned societies.
Существует более 300 научных обществ.
4. There is an overall improvement in the general state of health.
Отмечается общее улучшение общего самочувствия.
5. There are over 500, 000 lectures in British universities.
В британских университетах читается более 500 000 лекций.
Exercise 2. Put the words in the right order to make sentences.
Упражнение 2. Поставьте слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
1. Also, enrolments, are, 4 million, there, about, part-time.
2. Their, parents, also, the amount, on, contribute, depending, income.
to have been + 3 форма смыслового глагола
3. Faculties, a, university, and, usually, has, both, departments.
4. Is, professors, each, one, by, more, faculty, or, headed.
5. Women, all, and, admit, universities, men.
6. Hostels, their, most, for, the universities, provide, of, students.
7. Centers, are, local, there, also, study.
1. There are also about 4 million part-time enrolments.
2. Their parents also contribute depending on the amount of income.
3. A university usually has both departments and faculties.
4. Each faculty is headed by one or more professors.
5. Universities admit all men and women.
6. The universities provide hostels for most of their students.
7. There are also local study centres.
Exercise 3. Read and translate the following text:
ENGLISH AND ITS ROLE IN MEDICINE
Упражнение 3. Прочитайте и переведите следующий текст:
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК И ЕГО РОЛЬ В МЕДИЦИНЕ.
Nowadays English is the most important language in the world. The native
speakers of English live in Great Britain, the United States of America, Australia
and New Zealand. English is one of the official languages in the Irish Republic,
Canada, the South Africa. English is one of the official languages of the United
Nations and other political organizations. So, over 300 million people speak it as a
mother tongue.
Scientific and medical achievements break actively into life. Exchange of
scientific information promotes wide development and introduction of science into
practice in different countries. Half of the world’s scientific literature is in English.
Among all professional activities, the medical practice mostly needs a
constant updating of know-how. That’s why a good knowledge of foreign
languages by medical students is the main obligation of tomorrow’s medical
doctors. To know English today is absolutely necessary for every educated man,
for every good specialist in medicine.
В настоящее время английский язык является самым важным языком в мире. Родные носители английского языка живут в Великобритании, Соединенных Штатах Америки, Австралии и Новая Зеландия. Английский язык является одним из официальных языков в Ирландской Республике, Канада, Южная Африка. Английский является одним из официальных языков Соединенных Наций и других политических организаций. Так, более 300 миллионов человек говорят на нем как на родном языке. Научные и медицинские достижения активно врываются в жизнь. Обмен научной информации способствует широкому развитию и внедрению науки в практику в разных странах. Половина мировой научной литературы написана на английском языке. Среди всех видов профессиональной деятельности медицинская практика в наибольшей степени нуждается в постоянном обновление ноу-хау. Вот почему хорошее знание иностранных языков студентами-медиками является главной обязанностью завтрашнего медицинского образования врачей. Знать английский сегодня абсолютно необходимо каждому образованному человеку, каждому хорошему специалисту в медицине.
Exercise 4. Complete the following sentences:
Упражнение 4. Закончите следующие предложения:
1. English is the most important language in the world.
2. The native speakers of English live in Great Britain, the United States of America, Australia and New Zealand.
3. Over 300 million people speak it as amother tongue.
4. Scientific and medical achievements break actively into life.
5. According to the WHO, doctors of tomorrow must good knowledge of foreign languages by medical students.
6. Qualified doctors should read a lot of literature in English.
7. To know English today is absolutely necessary for every educated man,
for every good specialist in medicine.
Exercise 5. Read and translate the following sentences. Analyze tense forms.
1. The X-ray examination revealed that the arm was broken.
2. He felt that the temperature was increasing.
3. The doctor said that this organ had been affected.
4. Examination showed that the general condition was good.
5. He told that the protective reaction of the organism had decreased.
6. We considered that the analyses would be done in time.
7. He knew that this doctor worked at the surgical department.
8. They wanted to know whether the assistant’s diagnosis was accurate.
9. The patient asked the nurse if she would take the temperature.
Упражнение 5. Прочитайте и переведите следующие предложения. Анализ временных форм.
1. Рентгенологическое исследование показало, что рука сломана.
2. Он почувствовал, что температура повышается.
3. Врач сказал, что поражен этот орган.
4. Обследование показало, что общее состояние хорошее.
5. Сказал, что снизилась защитная реакция организма.
6. Мы посчитали, что анализы будут сделаны вовремя.
7. Он знал, что этот врач работает в хирургическом отделении.
8. Они хотели знать, был ли точен диагноз ассистента.
9. Больной спросил медсестру, измерит ли она температуру.
Exercise 6. Turn the following from the Active Voice into the Passive Voice:
1. My mother closed the door.
2. The nurse helped the doctor.
3. I finished my work about five o’clock.
4. The patient told the doctor about his symptoms.
5. My friend wrote the report on vitamins.
6. The nurse gave this remedy to the patient.
7. The assistant wrote the letter to the organization.
Упражнение 6. Превратите следующие слова из активного залога в пассивный залог:
1. The door was closed by my mother.
2. The doctor was helped by the nurse.
3. My work was finished about five o’clock.
4. The doctor was told about the symptoms by the patient.
5. The report on vitamins was written by my friend.
6. This remedy was given to the patient by the nurse.
7. The letter to the organisation was written by the assistant.
Exercise 7. Give the four forms of the following verbs:
to know, to be, to connect, to teach, to prove, to study, to write, to give,
to have, to call, to consist, to make, to estimate, to learn.
Упражнение 7. Дайте четыре формы следующих глаголов: знать, быть, соединять, учить, доказывать, изучать, писать, давать, иметь, звать, состоять, делать, оценивать, узнавать.
1. to know — knew — known —knows — knowing
2. to be — was/were — been - is/am/are — being
3. to connect — connected — connected — connects — connecting
4. to teach — taught — taught — teaches — teaching
5. to prove — proved — proven/proved — proves — proving
6. to study — studied — studied — studies — studying
7. to write — wrote — written — writes — writing
8. to give — gave — given — gives — giving
9. to have — had — had — has/have — having
10. to call — called — called — calls — calling
11. to consist — consisted — consisted — consists — consisting
12. to make — made — made — makes — making
13. to estimate — estimated — estimated — estimates — estimating
14. to learn — learnt/learned — learnt/learned — learns — learning
Exercise 8. Read and translate the text.
Curriculum vitae or CV is an outline of a person’s educational and professional
history. CV is ordinarily the first point of contact between you and your future
colleagues. It is something you should be proud of and be ready to present upon request
to ensure you get the opportunities you need to progress in your career. So, be careful and
precise in preparing it.
CV comprises a summary of your educational and scientific background as your
teaching and research experience, publications, awards, honors, and other details.
CV is used primarily when applying for academic, educational or research
positions. We also use it when applying for memberships, fellowships or grants.
Making an effective CV is a hard and never-ending process. First of all, it should
contain a summary of only the most significant achievements of your life, including
personal information (without, of course, any private details), about your education
degree, employment history, skills and qualifications, trainings, professional
memberships, grants and awards, publications.
The traditional word “CV” has been around for a number of years, possibly 15 to
20. Nowadays, excellent alternatives to the WORD version of the CV began to develop in the last 5 years or so. One such alternative is the digital CV.
The digital CV is a platform that incorporates many innovative features including
video or audio capability. Digital CV can be updated in real-time so that whoever looks at it has access to the latest information on a particular candidate.
These days, people write CVs in many different styles and formats; but the really
important principle remains unchanged, any CV must contain only information which is true about a candidate.
Упражнение 8. Прочитайте и переведите текст.
Curriculum vitae (жизнеописание) или CV — это описание образовательного и профессионального образования человека, история. Резюме обычно является первой точкой соприкосновения между вами и вашими будущими коллегой по работе. Это то, чем вы должны гордиться и быть готовым подарить по запрос, чтобы убедиться, что вы получаете возможности, необходимые для продвижения в вашей карьере. Итак, будьте осторожны и точены в его составлении. Резюме включает в себя краткое изложение вашего образования и научной подготовки в качестве вашего преподавательского и исследовательского опыта , публикации, награды, почести и другие подробности. Резюме используется в основном при подаче заявления на академическую, образовательную или исследовательскую работу. Мы также используем его при подаче заявок на членство, стипендии или гранты. Составление эффективного резюме — сложный и бесконечный процесс. В первую очередь должно содержать краткое изложение только самых значимых достижений вашей жизни, в том числе личная информация (без, разумеется, каких-либо приватных подробностей), о вашем образовании степени, опыте работы, навыки и квалификация, тренинги, профессиональные членство, гранты и награды, публикации. Традиционное слово «резюме» существует уже несколько лет, возможно, от 15 до 20. В настоящее время стали развиваться отличные альтернативы WORD-версии резюме за последние 5 лет или около того. Одной из таких альтернатив является цифровое резюме. Цифровое резюме — это платформа, которая включает в себя множество инновационных функций, включая возможность видео или аудио. Цифровое резюме
можно обновлять в режиме реального времени, так что любой, кто смотрит у него есть доступ к последней информации о том или ином кандидате. В наши дни люди пишут резюме в самых разных стилях и форматах; но на самом деле важный принцип остается неизменным, любое резюме должно содержать только ту информацию, которая правдива о кандидате.
Exercise 9. Ask 10 questions to your colleagues to prepare CV.
Упражнение 9. Задайте 10 вопросов своим коллегам для подготовки резюме.
1. Tell us about yourself?
2. Tell us about your experience?
3. What are your strengths?
4. What are your main weaknesses?
5. Why did you decide to change jobs?
6. Why do you want to work with us?
7. What motivates you?
8. What are your salary expectations?
9. Why should we take you?
10. What are your awards?
Exercise 10. Study the structure of a CV. Write the CV of your own.
Упражнение 10. Изучите структуру резюме.
Напишите резюме самостоятельно.
1. Personal information / personal details – Личная информация.
Smirnova Olga Evgenievna 10/06/1982
1.1. Objective (may not be inserted) – Цель (можно не указывать). 2. Education – Образование Graduated from the Tver Medical Academy in 2008 with a degree in Nursing. 3. Qualifications (may not be inserted) – Дополнительная квалификация I have the highest category in the specialty "Nursing".
4. Work experience – Опыт работы. Experience 20 years. At the moment I am working as a senior nurse in the gastroenterological department of the FBUZ MSCH No. 9 of the FMBA of Russia. 5. Personal qualities (may not be inserted) – Качества личности- - organizational skills; - analytic skills; - responsibility; - exactingness; - attention; - good memory; - ability to concentrate on a specific task, attentiveness; - the ability to quickly switch from one task to another; - accuracy; - physical endurance; - excellent coordination of movements; - high emotional stability. 6. Special skills – Специальные навыки- - assistance to the head of the department; - rational organization of work of nurses and junior medical personnel; - monitoring the work of nurses and junior medical personnel; - control of the sanitary and epidemiological regime of the department and compliance with asepsis and antisepsis by employees; - solving administrative and economic issues, monitoring the health of medical equipment and medical instruments. 7. Awards – Награды I do not have. 8. Research experience – Опыт научной деятельности I do not have.
9. Publications – Публикации I do not have. 10. Membership / fellowship – членство No.
11. Outside interests (may not be inserted) – Интересы I constantly improve my skills by reading special literature and taking courses. 12. References – Рекомендации FBUZ MSCH No. 9 FMBA of Russia, Ivanova Marina Nikolaevnа phone 84962129041