ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 19.10.2020

Просмотров: 1734

Скачиваний: 1

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

26

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

As for 

China

, there were 9.39 million students taking China’s National Higher 

Education Entrance Examination (Gao Cao) in June 2014. Investment in education 

accounts for about 4% of China’s GDP. 

45

Education is divided into three categories: basic education, higher education, 

and adult education. The Compulsory Education Law  stipulates that each child un-

dergoes nine years of formal education. Lower secondary has regional funding 

with minimal federal support. Upper secondary education is provided by the central 

government and Tertiary education is mostly of local responsibility.

For higher education there are vocational courses as well as undergraduate, 

postgraduate, and doctoral degrees. Higher education is offered in universities, 

colleges, institutes, and vocational colleges. Entrance to a university requires tak-

ing national entrance examination, which takes place every June and is now open 

to people of all ages.

Adult education category overlaps all three of the above categories. Adult pri-

mary education includes Workers’ Primary Schools, Peasants’ Primary Schools, 

and literacy classes.

46

China’s educational system is still burdened by the following problems:

1. 

Inconsistent development in basic education;

2. 

Stagnation of education development in the countryside;

3. 

Commercialized substandard education;

4. 

Bureaucratic administration of principals and teachers;

5. 

Excessive profit-orientation of private education;

6. 

Education assessments not consistent with human values;

7. 

knowledge learning emphasis as oppose to ability training;

8. 

Unrealistic expectations and emphasis on new curriculum;

9. 

Difficulties of involving children from moving-population families;

10. 

Professional ambition of educators overshadowing the true goals of educa

-

tion.

47

Reform strategies adopted by the 2013 plenary have called for rebuilding of 

education system and encouraging bold experimentation in education to boost eco-

nomic growth in three main areas: equity, Gaokao (college entrance examination), 

lower

 bureaucratic control of education by government.

48

 

South Africa 

spends 6% of GDP on education,

49

 

and provides 9 years of man-

datory education, however it just goes up to lower secondary levels. All South Afri-

cans have the right to basic education, including adult basic education and further 

education. According to the Bill of Rights of the country’s Constitution, the state has 

45  

http://www.chinaeducenter.com/en/cedu.php

46  

http://www.edu.cn/20041203/3123354.shtml

47  

http://www.cgie.org/blog/resources/papers-publications/ten-urgent-problems-chinas-educational-

reformation-development/

48  

http://oecdeducationtoday.blogspot.ru/2013/12/a-new-direction-for-education-reform-in.html

49  

http://gtmarket.ru/ratings/expenditure-on-education/info


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

27

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

an obligation, through reasonable measures, to progressively make this education 

available and accessible.

50

 Upper secondary is available but not mandatory. Basic 

education is provided and mostly funded by provincial-level government, and the 

country stands out for having substantial school-level managerial autonomy (with 

community participation). Tertiary education is mostly provided by central govern

-

ment.

51

 The government’s newest strategy for turning education around  is called 

the «Action Plan to 2014: Towards the Realization of Schooling 2025», which aims 

to improve learning outcomes and teachers’ qualification.

To sum up, while BRICS countries have different starting points and current 

state of affairs in educational area, joint efforts to overcome existing challenges are 

needed. Among those are: 

•  Brazil’s  high  repetition  rates

52

  (with  24.5%,  Brazil  is  one  of  the  countries 

with the highest number of repetition rates in the region in the first grade of 

primary education

53

).

•  Russia’s main problems are lack of funding, ongoing budgetary reductions, 

corruption and counter-productive reforms. 

• 

Chinese quality expansion success is largely restricted to primary education. 

• 

India continues to experience a low enrolment rate, restrictive budgets, and 

high repetition rates. have low budgets and high repetition rates. 

• 

South Africa faces extremely low coverage of tertiary education. 

• 

“Brain drain” is common problem for all BRICS countries.

Despite these setbacks, there are ongoing mutual efforts between China and 

India to develop communication with qualified expatriates. Such an initiative can 

also be considered by other BRICS members. . 

It is often agreed upon that successful economic development of BRICS coun-

tries will inevitably produce experts capable at competing with Western ones. 

Training  of  technical  professionals,  emphasizing  science  and  innovation  will 

serve to produce professionals capable of successfully modernizing these coun

-

try’s economies. 

BRICS deliberations on education

In November 2013, BRICS ministers of education met at UNESCO headquarters 

in Paris to discuss for the first time opportunities for cooperation in education. The 

conclusion of this landmark meeting was unanimous agreement that the BRICS 

50  

http://www.southafrica.info/about/education/education.htm#.VWB9d0-8PGc

51  

Educational Systems of the BRICS countries: preliminary findings of a comparative, present and 

future time, adequacy analysis, P.2

52  

Repetition rate — proportion of pupils from a cohort enrolled in a given grade at a given school-

year who study in the same grade in the following school-year.

53 

http://portal.unesco.org/geography/es/files/13662/12960781625TOM_-_Brazil's_Ed_System_

EN.pdf/TOM%2B-%2BBrazil's%2BEd%2BSystem_EN.pdf  and  http://www.epdc.org/sites/default/files/

documents/EPDC%20NEP_Brazil.pdf


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

28

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

and the international community at large stand to gain hugely from enhanced col-

laboration among the five countries.

54

  

The BRICS Fortaleza Summit brought this commitment to the next level, when 

BRICS leaders affirmed the strategic importance of education to sustainable develop

-

ment and inclusive growth and formally pledged to strengthen cooperation in this area. 

With the higher focus on social issues, including healthcare, labor rights and 

education, Russian presidency in BRICS presents a unique opportunity to raise 

BRICS cooperation in this area to new heights. 

SCIENCE AND EDUCATION WORKING GROUP 

DRAFT RECOMMENDATIONS 

Recognizing that today human capital is major factor of economic development, 

which includes inherent talent and abilities as well as education and acquired skills 

and seeing education as one of the most effective forms of investing in human capital. 

Acknowledging that transition of contemporary global society to a “knowledge-

based economy” means that high educational standards act as decisive factor in 

the competitive world market (thus formal education (school, university), profes

-

sional education and advanced training transforming the work force by providing 

the means of accessing skilled labor with BRICS nations in need of attaining ad-

vanced global positions in human capital development).

Considering lifelong learning (LLL) to be an important leading trend in educa

-

tion, we acknowledge progress contributing to it with educational institutions at all 

levels and the content of education around the world acquiring an enhanced de-

gree of academic freedom, while students benefiting from greater academic mobil

-

ity. Preserving the basic features of national educational identity, LLL has emerged 

as a global megatrend and become an important characteristic of human lifestyle, 

regardless of age.

Emphasizing, that continuous education provides for the multi-dimensional devel

-

opment of the personality in the educational environment and the creation of the most 

suitable conditions for such development, with primary focus on the following areas:

•  Personality development — vectors of individual development in the educa

-

tional environment: enhancement of professional skills without changing the 

level of formal education (forward vector); gradual transition to a higher edu

-

cational level (vertical vector); possibility of changing the educational profile 

(horizontal vector);

•  Educational  processes  (curricula):  continuity  in  the  educational  process 

characterizes the rate of a person’s involvement in the educational process 

at all stages of personality development  and the succession of educational 

activities in transitioning from one form to another; and

54 

http://www.unesco.org/new/en/education/themes/leading-the-international-agenda/education-for-all/

 

coordination-mechanisms/brics/ 


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

29

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

•  Institutionalized structure of education: range of educational institutions and 

their interrelation that create  a range of educational services capable of 

meeting the diverse needs of society as a whole as well as individuals

The global educational community devotes special attention to socio-cultural 

issues pertaining to LLL and their role in professional training and ethical develop-

ment as well as the quality of teacher preparation and professionalism in the LLL 

system.

At present and with ongoing dissemination, LLL has become an inseparable 

component of sustainable regional and global development.

LLL thus responds to the stated objectives of the United Nations Conference 

on Environment and Development (UNCED) in Rio de Janeiro on 3-14 June 2014.

Progression of contemporary education lies in the advancement of sciences.  

Leading universities serve as important research centers that produce new gen-

erations of scientists. The following steps can play a crucial role in educational and 

scientific cooperation among the BRICS nations:

•  Provision of the free movement of knowledge and experts;

•  Establishment of scholarships for student and faculty academic mobility;

• 

Creation of a website for exchanging experiences in exporting and importing 

educational services;

• 

Arranging programs of professional development and retraining for educa-

tors, researchers and educational managers; 

•  Development of recommendations on educational standards and curricula 

for educational institutions of different levels as well as criteria for assessing 

educational quality.

BRICS civil society representatives call upon their leaders  

to undertake the following actions:

1. 

To work on the synchronization of general education curricula by the joint ef

-

forts of ministries of education and other relevant authorities with the broad 

participation  of  educational  communities  (schools,  colleges,  universities, 

parents, etc.) , and with the notion of further creating a virtual penta-lateral 

committee on general education;

2. 

To synchronize professional education curricula at all levels with the partici

-

pation of BRICS business communities that need skilled labor force;

3. 

To provide open access for young people to general, higher and continuous 

professional education;

4. 

To  synchronize  governmental  institutions  efforts  as  well  as  those  of  edu

-

cational and business communities in developing national and international 

programs aimed at the creation of new jobs for the graduates of institutions 

of higher and vocational education;

5. 

To synchronize efforts of the educational and business communities in devel

-

oping continuous professional education programs;


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

30

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

6. 

To start joint work of governmental structures, the educational and business 

community on development of national and international programs for early 

vocational guidance and early development of professional competencies;

7. 

To  synchronize  efforts  of  the  education  and  business  communities  in  de

-

veloping national and international programs for the creation of new jobs 

for graduates of institutions of higher and vocational education as well as 

of continuous professional development programs, and also to establish an 

interstate labor exchange;

8. 

To provide open access for students to the presentations in various fields of 

leading professors and scholars in the forthcoming BRICS Network Univer

-

sity. It goes beyond doubt that graduates from the BRICS Network University 

can actively participate in the realization of important, integrative scientific 

and humanitarian projects;

9. 

To establish a League of BRICS universities creating conditions conducive 

to the enhancement of student and faculty academic mobility and facilitating 

robust inter-university cooperation;

10. 

To establish a distance network BRICS research center and undertake joint 

research in the natural sciences, medicine and health care, peace and secu-

rity, ecology, sustainable development, global leadership, financial security, 

education, etc. Young researchers (undergraduate and graduate students, 

junior scholars) are expected to play an active role in the work of the re

-

search center;

11. 

To  set  up  regular  youth  exchanges  (schoolchildren,  undergraduates  and 

graduate students and young researchers ) in the form of internships, themed 

summer camps, Olympiads, competitions and conferences;

12. 

To organize regular conferences, seminars, webinars, on-line conferences 

and symposia for faculty and researchers, with the aim of sharing experi-

ences and the results of research in education and science;

13. 

To create a web-page on the BRICS web portal, supported with assistance 

from  five  governments,  in  all  major  languages  used  in  five  countries,  for 

news on science, culture and education (including pieces from the informa

-

tion agencies of the BRICS nations), with the goal of preparing young people 

for international, intercultural communication and collaboration;

14. 

To establish necessary legal framework for creating conditions conducive to 

development of mutually beneficial collaboration in education and science.