Файл: Дисциплина Иностранный язык в сфере юриспруденции. Английский. Часть 1 (заочная юр) Контрольные задания.docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 29.10.2023

Просмотров: 129

Скачиваний: 4

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Автономная некоммерческая образовательная организация высшего образования

«Сибирский институт бизнеса и информационных технологий»
Письменная работа №1

Дисциплина: Иностранный язык в сфере юриспруденции. Английский. Часть 1 (заочная юр)

Контрольные задания

Выполнил:

Сульженко Глеб Евгеньевич

40.03.01 «Юриспруденция», группа ЮНУПоз-1422(2)

Проверил(а):

__________________________________________
(Ф.И.О. преподавателя)

__________________________________________
(дата)


Омск, 2023 г.
Exercise 1

Translate these sentences into Russian.


1. There are a few police officers near the car.

2. There are a few people who will be questioned.
3. There is a very important question he would like to ask.

4. There will be many problems with this young man.

5. I am sure there were some witnesses.

6. There can be a few witnesses who saw all that.

1. Рядом с машиной есть несколько полицейских.

2. Есть несколько людей, которые будут допрошены.

3. Есть очень важный вопрос, который он хотел бы задать.

4. С этим молодым человеком будет много проблем.

5. Я уверен в том, что было много свидетелей.

6. Может быть несколько свидетелей, которые видели все это.


Exercise 2

Translate these sentences into English.


1. В университете Оксфорда в учебном году 3 три семестра.

2. В Московском университете МВД России 35 кафедр.

3. В нашем университете 7 филиалов.

4. Здесь много специально оборудованных лабораторий, спортзал и библиотека.

5. В 1924 году, когда Гувер стал директором ФБР, в этой организации было 650 сотрудников.

6. Существует много специальных программ подготовки специалистов в области управления.

7. В нашем университете есть много возможностей для занятий спортом.

1. There are 3 three semesters in the academic year at the University of Oxford.

2. There are 35 departments at Moscow University of the Ministry of Internal Affairs of Russia.

3. There are 7 branches at our University.

4. There are many specially equipped laboratories, a gym and a library here.

5. In 1924, when Hoover became director of the FBI, there were 650 employees in this organization.

6. There are many special training programs in the field of management.

7. There are a great deal of opportunities for sports activities.


Exercise 3

A police officer is asking information about a missing person.

Complete these questions, reading the information of the answers.

1. When did you phone her?

I phoned her yesterday afternoon.

2. Why did she leave?

She left because we quarreled.

3. Where did she go?

She went to London.

4. Did you see her yesterday?

No, I didn't see her yesterday.

5. What
did she take with her?

She took only a briefcase with her.

6. Who (m) did you tell about it?

I didn' t tell anyone about it.

7. When did you call the police?

I called the police at midnight.
Exercise 4

Translate these word combinations into English.


его имя ее слово наши менеджеры

ее фамилия моя ошибка наша работа

их преподаватель наш университет его преступление

наш урок их пример их безопасность

мой диплом мой друг наши тексты

ее компьютер его телефон их книга

его ум наши абитуриенты его бюро

его обязанности его подчиненные его ФБР

his name her word our managers

her surname my mistake our job

their teacher our university his crime

our lesson their example their safety

my diploma my friend our texts

her computer his phone their book

his intellect our applicants his bureau

his duties his subordinates his FBI


Exercise 5

Insert appropriate possessive pronouns.

1. Our auditorium is on the ground floor.

2. We are going to have a party and want to invite all our friends.

3. John is a police officer. He enjoys his job, he says it is exciting.

4. I really like mountain climbing, it is my favourite sport.

5. I live with my mother and father.

6. Give me your copybook, please.

7. The number of my apartment is 112.

8. Do you like your job?

9. I like tennis. It is my hobby.

10. I want to phone the Jacksons. Do you know their phone number?
Exercise 6

Study the following verbs.

говорить




to say something

to tell somebody something

to speak

что-либо

кому-либо что-либо

на каком либо языке, с кем-либо, где-либо

a. Read and translate these sentences.


1. Do you speak English?

2. He can speak English.

3. She does not speak German.

4. He said a few words.

5. She did not say her name.

6. He says that he like s French.

7. He told me about it.

8. She told me her name.

9. He told us that he did not know that man.

1. Вы говорите по-английски?

2. Он умеет говорить по-английски.

3. Она не говорит по-немецки.

4. Он сказал несколько слов.

5. Она не сказала своего имени.

6. Он говорит, что любит французский язык.

7. Он рассказал мне об этом.

8. Она назвала мне свое имя.

9. Он сказал нам, что не знает того человека.



b. Translate these sentences into English.

Use the verbs to speak, to say, to tell.


1. Маша сказала коллегам, что у нее диплом с отличием.

2. Она не говорит по-английски.

3. Что она сказала?

4. Она говорит, что учится в университете.

5. Что он сказал полиции?

6. Мы рассказали все.

7. Расскажи мне, что случилось.

8. Мы с ними не разговариваем.

9. Директор говорил о полной реорганизации бюро.
10. Она сказала нам, что посещает занятия в вечерней школе.

1. Masha told her colleagues that she had diploma with high honors.

2. She does not speak English.

3. What did she say?

4. She says that she studies at the university.

5. What did he tell the police?

6. We told everything.

7. Tell me what has happened.

8. We do not talk with them.

9. The Director spoke of the total reorganization of the bureau.

10. She told us that she was attending classes at the extension school.




Exercise 7

Translate these sentences into Russian. Pay attention to the model.

a) You are older that me. — Ты старше, чемя.


1. You study better that me.

2. She is taller than her friend.

3. We came home earlier than usual.
4. It's colder today than it was yesterday.

5. They have more money than us.

6. My friend is more interested in Civil law than me.

1. Ты учишься лучше, чем я.

2. Она выше, чем ее друг.

3. Мы пришли домой раньше, чем приходим обычно.

4. Сегодня холоднее, чем вчера.

5. У них больше денег, чем у нас.

6. Мой друг больше интересуется гражданским правом, чем я.


b) My problems are more important than yours. — Мои проблемы важнее, чемтвои.


1. The entrance exams were very difficult. They were more difficult than we expected.

2. This student is more hard working than his group mate.

3. He doesn't know much. I know more than him.

4. The subjects at the University are more interesting than at school.

5. After graduation from the University we will be more experienced than freshmen.

6. Petrol now is more expensive than it was last year.

1. Вступительные экзамены были очень трудными. Они были труднее, чем мы ожидали.

2. Этот студент трудолюбивее, чем его одногруппник.

3. Он не знает многого. Я знаю больше, чем он.

4. Предметы в университете интереснее, чем в школе.

5. После окончания университета мы будем опытнее, чем первокурсники.

6. Бензин сейчас дороже, чем в прошлом году.


c) I am sorry I am late. I got here as fast as I could. — Извините за опоздание. Я добрался такбыстро, кактолько смог.


1. I don't know as much about politics as you do.

2. He is not as brave as his colleague.

3. This patrolman is as experienced as his colleague.
4. My friend didn't do as well at the exam as he hoped.
5. I need the information quickly. Please let me know as soon as possible.

6. After graduation from the University we will be as qualified as our professors, won't we?

1. Я не знаю о политике так много, как вы.

2. Он не такой смелый, как его коллега.

3. Этот патрульный такой же опытный, как и его коллега.

4. Мой друг не сдал экзамен так хорошо, как он надеялся.

5. Мне нужна информация быстро. Пожалуйста, сообщите мне так скоро, как это возможно.

6. После окончания университета мы будем такими же квалифицированными, как наши профессора, не так ли?


Exercise 8

Translate these word combinations into English.



1. больше законов

2. меньше преступлений

3. больше возможностей

4. намного меньше народа

5. гораздо труднее

6. на много больше машин

7. на много меньше работы

8. больше преподавателей

1. more laws

2. fewer crimes

3. more possibilities

4. far fewer people

5. much harder

6. a lot more (far more) cars

7. much less work

8. more teachers


Exercise 9

Translate these sentences into English.

1. Предметы в университете более трудные, чем в школе.

2. Мне кажется, что английский язык не такой трудный, как русский.

3. Сегодня занятия закончились позже, чем обычно.

4. Сейчас у меня больше друзей, чем было раньше.

5. Лекции этого профессора более интересные.

6. Результаты твоего теста не очень хорошие. Я уверен, ты можешь написать лучше.

7. Я думал, эта машина стоит дороже.

8. Я просматриваю свою почту теперь гораздо реже, потому что у меня нет времени.

9. Он знает это также хорошо, как и ты.

1. Subjects at university are more difficult than at school.

2. It seems to me that English is not as difficult as Russian.

3. Today, lessons finished later than usual.

4. Now I have more friends than I had before.

5. The lectures of this professor are more interesting.

6. The results of your test are not very good. I'm sure you can write better.

7. I thought this car cost more.

8. I look through my mail now much less often, because I don’t have time.

9. He knows this as well as you do.

Choose the correct preposition.
Exercise 10

Choose the correct preposition. Translate these sentences into Russian.

1. The City, a financial and business centre of London, is always spelt in/witha capital letter «C».

2. The shopping and entertainment centre of London is in/at the West End.

3. The government centre of London is in/at Westminster, which is the name at/ofthe palace where the government sits.

4. Londoners and tourists can travel around London by/in bus or by/in underground.

5. Moscow is the seat in/ofthe federal and regional governments.

6. The historical centre at/ofMoscow is Red Square and the Kremlin.

7. In/On the Old Slavic language the word «red» meant «beautiful».

8. Most cathedrals were built in/duringthe period between the 15th and 17th th centuries.

9. Twenty towers of the Kremlin were constructed in/at the end of the 17th th century.


1. Сити, финансовый и деловой центр Лондона, всегда пишется с заглавной буквы «С».

2. Торгово-развлекательный центр Лондона находится в Уэст-Энде.

3.Центр государственного управления Лондона находится в Вестминстере, который является названием места, где заседает правительство.

4. Жители Лондона и туристы могут путешествовать по Лондону на автобусе или метро.

5. Москва – местопребывания федеральных и региональных органов самоуправления.

6. Исторический центр Москвы – Красная площадь и Кремль.

7. На старославянском языке слово «красный» означало «красивый».

8. Большинство соборов были построены в период между 15-м и 17-м веками.

9. Двадцать башен Кремля были построены в конце 17 века.


as his colleague.

3. This patrolman is as experienced as hi

Задание 2

GRAMMAR SECTION


EnglishTenses(ActiveVoice)

EX.1


make up questions with “Howlong?”and “When?”using the Present Perfect, the Past Indefinite or the Present Perfect Continuous.

    1. The University of Law trains lawyers for the country.

How long has it been training lawyers for the country? When did he start training lawyers for the country?

    1. Common Law system applies the doctrine of precedent.

How long does it apply the doctrine of precedent? When did it begin to apply the doctrine of precedent?

    1. Common Law is the basis of the procedure.

How long has the common law been the basis of the procedure? When did the law begin to form the basis of the procedure?

    1. I am investigating a computer theft.

How long have I been investigating a computer theft? When did I start investigating the theft?

    1. The barrister was arguing his client’s case before the court.

How long did the lawyer represent the case? When did he start presenting the case?

    1. Dr Smith has given lectures at the Law Department this month.

How long did Dr. Smith lecture? When did he start lecturing?

    1. He is busy that moment. He has been taking part in questioning since the early morning.

How long did he take part in the interrogation? When did he start taking part in the interrogation?

Ex. 2

Answer the questions using the time indication words suggested in brackets; change the tense forms accordingly:


I haven’tspoken to him forages.
Model: When didyou last speak to your advocate? (forages)

  1. When did he last investigate a murder? (foryears)

He was investigating a murder 4 years ago

  1. When did the Bar last admit new members? (sinceJune)

The Board received members since June

  1. When did you last give evidence to the court? (for manyyears)