Файл: Программа среднего профессионального образования 44. 02. 03 Педагогика дополнительного образования (в области социальнопедагогической деятельности) Дисциплина Иностранный язык Практическое занятие 8.docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 02.12.2023

Просмотров: 8

Скачиваний: 1

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Автономная некоммерческая профессиональная образовательная организация "Национальный социально-педагогический колледж"


Программа среднего профессионального образования

44.02.03 Педагогика дополнительного образования (в области социально-педагогической деятельности)

Дисциплина: Иностранный язык

Практическое занятие 8


Выполнил:

Обучающийся Туренко Мария Юрьевна

Преподаватель:

Гоголева Елена Александровна

    1. Практическое занятие 8


Цель занятия: научиться читать тексты, переводить их, письменно составлять высказывания по заданной тематике, совершенствование навыков устной и письменной речи, отработка умения составления вопросов по тексту.

Задание 1. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

Прочитайте и переведите текст. Перевод выполняется в письменном виде и оформляется в печатном текстовом документе или пишется от руки и прикрепляется с помощью фото.

This kindergarten is known as “The Sun.” Almost 160 children, ages 2 to 7, make up eight classes of children. Each class is grouped together by age.

In the kindergarten, there are spaces created just for children: an art room, a gym, a music room, a game room, and a “museum” for professionals’ and children’s paintings. In addition to the regular classrooms, there are bedrooms, cloakrooms, and bathrooms for each group.

The kindergarten opens at 7:00 a.m.; however, the majority of the young children are brought to school by their parents anywhere from 8:00 a.m. until 9:00 a.m. Whenever the child arrives, she or he is always greeted with a smile. From 8:00 a.m. until 9:00 a.m., the children do their morning exercises, then wash their faces and brush their teeth. Next, they eat their breakfast.

Around 9:00 in the morning, the game activities begin. These activities vary – young children have one lesson a day, while older children have two to three lessons. The lessons are designed to develop math and communication skills, and to introduce the children to nature and the world. In addition, the children might pursue ecology, music, theater, drawing, modeling, appliqué work, design, sports, and English lessons. During the winter, children as young as 5 skate and ski. In summer, they ride their bicycles.

As soon as the lessons, which vary during the week, are over, the children go for a walk. They observe nature, play, and go on excursions to theaters, museums, and expositions. Young children have a lunch break at noon; an hour later, the older children have their lunch. The children take a nap after lunch, which usually lasts 2-1/2 to 3 hours for the young children and 1-1/2 hours for the older children.

After the nap, the children do breathing and health-improvement exercises, as well as gymnastics. After these health-improvement exercises, children have their midday meal. They drink milk or juice, and eat stewed fruit. Then, the children play. They can choose from an array of organized activities, such as art class, crafts club, and so on.

Children also eat dinner in the kindergarten. While parents can take the children home at any time, the majority of the children go home between 5:00 p.m. and 6:00 p.m. The kindergarten is open until 6:30 p.m.

The following specialists work in the kindergarten: kindergarten teachers, two for each group; kindergarten teachers’ helpers, who are responsible for making all the meals, keeping everything clean, and helping the teachers in the classroom; a psychologist; a teacher who organizes all the sport activities; teachers who develop aesthetic and musical skills; and the English teacher. Once a week, the psychologist gives advice to the parents on child-raising issues.


Each Russian kindergarten has its own unique features and differences, and each day differs from the previous one. But one thing remains unchanged: all the people who work in the kindergarten, do their best to help develop healthy, creative, smart, and happy children and to reassure parents that their children are in good hands.

(from Childhood Education, International Focus Issue, 2002, Vol. 78, № 6, p. 341).

Этот детский сад известен как “Солнце”. Почти 160 детей в возрасте от 2 до 7 лет составляют восемь классов детей. Каждый класс сгруппирован по возрасту.

В детском саду есть помещения, созданные специально для детей: художественная комната, тренажерный зал, музыкальная комната, игровая комната и “музей” для профессиональных и детских картин. В дополнение к обычным классам, для каждой группы есть спальни, гардеробные и ванные комнаты.

Детский сад открывается в 7:00 утра; однако большинство маленьких детей родители приводят в школу в любое время с 8:00 утра до 9:00 утра. Всякий раз, когда ребенок приходит, его всегда встречают с улыбкой. С 8:00 утра до 9:00 утра дети делают утреннюю зарядку, затем умываются и чистят зубы. Затем они едят свой завтрак.

Около 9:00 утра начинаются игровые мероприятия. Эти занятия различаются – у маленьких детей один урок в день, в то время как у детей постарше два-три урока. Уроки направлены на развитие математических и коммуникативных навыков, а также на знакомство детей с природой и окружающим миром. Кроме тогодети могут заниматься экологией, музыкой, театром, рисованием, лепкой, аппликацией, дизайном, спортом и уроками английского языка. Зимой дети в возрасте от 5 лет катаются на коньках и лыжах. Летом они ездят на велосипедах.

Как только занятия, которые меняются в течение недели, заканчиваются, дети отправляются на прогулку. Они наблюдают за природой, играют, ходят на экскурсии в театры, музеи и экспозиции. У маленьких детей обеденный перерыв в полдень; час Ñ