Файл: Бауманн У., Перре М. - Клиническая психология.pdf

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 12.10.2020

Просмотров: 9064

Скачиваний: 47

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
background image

37,

75-90.

Spivack, G., Platt, J. J. & Shure, M. B. (1976).

The problem-solving approach to adjustment.

San

Francisco: Jossey-Bass.

Swanson, H. L. (1988). Learning disabled children's problem solving: Identifying mental processes

underlying intelligent performance.

Intelligence, 12,

261-278.

Sweeney, P., Anderson, K. & Bailey, S. (1986). Attributional style in depression: A meta-analytic

review.

Journal of Personality and Social Psychology, 50,

774-791.

29.3. 

1. 

 (

.

 (

:

1) 

,

 (

);

2) 

 (

);

3) 

 (

);

4) 

 (

).

2. 

: 1) 

; 2) 

; 3) 

; 4)

 5) 

:

 (

);

;

;

 (

;

 (

).

.


background image

2.1. 

,  

.

-

(Klauer, 1989, 1991). 

 (

). 

 10 

) (

 28.3:

).

-

.

 (Godde & Tent, 1989), 

,

 (Roder, Brenner, Kienzle & Hodel, 1982) 

 (

), 

 (

.  .).

 (

) (Lehner & Eich, 1995).

-

.

 (

 (

.  .), 

 (

,

). 

 (

,

 (

) (Lauth & Schlottke, 1997).

-

(

),

 (

 (

,

) (

Hany, 1990). 

.

-

.

 (

 (

,

.  

), 

 (

, «

?», «

?»), 

 (

). 

 (

).

2.2. 

,

 (


background image

 (

) (Lazarus & Folkman, 1987; Laux & Weber, 1990). 

 (

 (

). 

,

 (

,

.  

:

,

,

.

1)

.

,

.

2)

.

.

3)

.

.

4)

.

.

 (

). 

 (

;

 (Sachse, 1992) 

 (Grawe, 1994).

 «

» 

,

.

,

 «

»

). 

:  ) 

,  ) 

 «

». 

,  ) «

!»;  ) «

!»;  ) «

!»;  ) «

?»;  ) «

!»;  ) «

!». 

 «

» 


background image

.

2.3. 

,

). 

 (

 «

» 

 (

). 

 «

» 

 (

). 

,  

.

). 

 (

,

). 

 (Reaktionsstop), 

 (

, «Stop, look, listen and think!»

!)), 

 (

). 

 (

 «

»

(Schildkröten-Technik), 

 (Schneider & Robin, 1976). 

-

 «

», 

 (

), 

,

 (Lochman, 1992, Novaco, 1993).

2.4. 

 (

. 29.3.1).

.

 29.3.1. 

 D'Zurilla, 1990b).


background image

:

;

.

;

;

.

 8-12 

.

 (prompts), 

 (

 (performance feedback), 

 (shaping). 

 «

», 

,

 (

).

 10   17 

.

-

:

.

-

:

.

-

:

.

-

,

.

-

.

-

:

.

-

:

.

-

:

,

,

.

 70-