ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 19.10.2020

Просмотров: 1782

Скачиваний: 1

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

96

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

border nature. Additionally, such interventions often aggravated the situa-

tion and delayed possible solutions. Hence, direct hostility cessation does 

not always result in a lasting resolution leaving ethnic, political and other 

problems in place. Afghanistan, Iraq, Libya and Syria are primary examples 

of such a case. We believe that BRICS should play a more proactive role 

in conflict management through institutionalised coordination and collabo

-

ration based on common principles, including but not exhausted by the 

following:

•  Adherence to international law and recognition of the United Nations as 

the primary global legitimate institution to enforce peace and security, 

based on principles of mutual respect and equality;

•  Abstention from the use and/or intimidation of force, emphasis on  diplo

-

matic means of resolution in international conflicts;

• 

Maintaining principle of neutrality when one member country is in any 

way involved in the conflict with a third party;

•  Upholding principles of impartiality supported by thorough investigations 

to determine roots causes of a conflict in order to suggest best possible 

solutions holding in mind all interests of involved parties;

• 

Enforce the legislation, policy and guidance for the child protection sys-

tem in BRICS countries. 

11. 

We suggest that BRICS evolve into a platform for creating contextualised 

multilateral policies through mutual consultation and develop viable mecha-

nisms in response to local, regional and international socio-political conflicts. 

These mechanisms must coordinate activities of diplomatic, political, military 

and informational nature at all stages of conflict management. BRICS should 

consider enhancing cooperation with relevant regional and global structures 

in areas where BRICS countries are involved. 

12. 

Civilians are the first to suffer in conflicts, losing their livelihoods as conse

-

quence. BRICS countries should jointly undertake coordinated measures to 

address this problem. There is an unparalleled norm of double standards 

to which Western countries deviate from with respect to the civilian casual-

ties in such conflicts. Such selective responses towards countries of non-

western political orientation indicates a lack of universal rules (Middle East 

and Ukraine as  primary examples). BRICS countries should legally define 

the  status of combatant and non-combatants in armed conflict; issues of 

humanitarian limitations to economic and other sanctions, levied by inter-

national community; clearer definition of “indirect aggression”;  illegitimacy 

of sanctions levied unilaterally without authorization by the United Nations 

Organization; legally consistent definition for the international terrorism; R2P 

concept and responsibility for  using it; the status of de-facto POWs  in inter

-

nal and civil conflicts (including the role of established institutions such as 

Red Cross and Red Crescent). In addition we strongly recommend working 

out a BRICS Migration Charter.


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

97

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

Rule of International Law, Increasing Role of Institutions 

13. 

In the interest of long-term stability, respect for international law as opposed to 

the use of force is paramount. The latter should be supported by serious con-

sideration of the civilizational historical, religious, cultural, national legal tradi

-

tions, in order to prevent consequential competition for a large scale conflict. 

14. 

Our shared position regarding the democratic international system should be 

observed in accordance with the UN Charter principles and fundamental prin

-

ciples of international law with particular inclusion of sovereignty equivalence 

among all states, reinforced with mutual respect for all countries notwithstand-

ing their political, economic, social and ideological positions. Selective usage 

of norms and/or double standards regarding international law should be op

-

posed, as well as the practice of extraterritorial application of national law with-

out consent of other countries to which such national law is being applied.

15. 

BRICS countries are prepared to work on the elaboration of long-term legal 

solutions in order to avoid short-term interest gain through re-interpretation 

of legal norms. We condemn offering diplomatic or military support to op-

position movements in any country without prior approval of the UN Security 

Council. Ad hoc precedent legal frameworks aren’t legitimate, thus special 

consulting  groups  under  the  aegis  of  the  UNSC  should  be  established  to 

develop long-term viable solution in such cases. 

16. 

International law should be based on norms, not precedency, with civil so-

ciety and academia actively joining the process of strengthening practical 

foundations of international relations in order to smooth out the plethora of 

various lacunas and differences in international law, as well as participating 

in counterpart discussions with both BRICS and non-BRICS countries in or-

der to promote public support and understanding of these initiatives.

17. 

In regards to various contradictions between imperative norms

 

of interna-

tional law i.e. principle of territorial integrity vs. of self-determination and the 

dilemma of sovereignty of state and individual rights and freedoms comes 

to mind. It is not a secret that such contradictions continue to give rise to 

a number of conflicts which are actively used as a pretext by external actors 

in pursuit of their goals as a means for intervention and often times  instigat-

ing these conflicts to create a pretext for such intervention. 

18. 

In order to counter further violation of international law using networks of 

different  regional  and  global  organizations  presenting  a  consolidated  and 

coordinated position, BRICS should promote both bilateral and multilateral 

official diplomacy, as well as public diplomacy and other peaceful methods 

to resolve international disputes. The governments should interact with civ-

il society to this end. We could recommend creating a specialized BRICS 

mechanism on International Law for regular consultation on urgent interna-

tional issues, strengthening international law and with a “multicivilizational” 

perspective. The Parliamentary Forum, first held at the initiative of Russian 

chairmanship, could be an “umbrella” for such efforts.


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

98

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

19. 

In a broader sense, BRICS should aim to develop a common system of values 

and priorities, which would also contribute the promotion of a BRICS global 

initiative. These responsibilities lie not only on professional experts, but also 

on society itself. BRICS governments should to this end also promote an ex-

change and popularization of theoretical and historical heritage of their respec

-

tive national philosophers and lawyers. As well a platform for the exchange of 

these topics should be established on the institutional and individual basis.

Priority Threats and Challenges (Terrorism, International Cybersecurity, 

Drug trafficking, Money-Laundering, etc.)

20. 

We urge BRICS to strengthen cooperation between relevant law enforce-

ment agencies for informational exchange and mutual assistance in pursuit 

of criminals and risk of flight suspects fleeing prosecution for terrorist activi

-

ties. The establishment of a joint monitoring system will help track suspected 

terrorists. It might deemed necessary for BRICS to sign an agreement on 

joint investigation of terrorist activities, practices on the territories of BRICS 

countries with commitment to extradite terrorists, plotting or implementing 

terrorist acts on the territory of either of BRICS countries.

21. 

Based on the recommendations elaborated by the Financial Action Task 

Force (FATF) and additional documents adopted under the auspices of the 

UN; BRICS should expand cooperation on the matter of intelligence shar

-

ing of terrorist groups and their financial dealings. The ratification of the in

-

terbank agreement would prevent illegal financing of terrorist activities and 

other illegal trans-border activities.

22. 

We support the aims of joint counter-terrorism exercises intended at com-

bating, prevention and detection terrorist activities in the BRICS countries, 

including the complete elimination of terrorist training bases. Such actions 

could see possible involvement of functional regional structures along with 

joint neighbor cooperation.

23. 

We highlight the fact that current BRICS states constitute one of the largest 

in number and the fastest growing segments of the global internet commu-

nity. At the same time, this remarkable statistic only stresses the underrep-

resentation of the BRICS states in the field of global internet governance 

and cyber governance. In fact, the ICT agenda remains a “missing pillar” in 

current BRICS identity. That is why BRICS countries should not be excluded 

in offering a consensus-based vision of the new global internet governance 

architecture. Independent civil experts might play a major role in formulating 

the agenda for future implementation measures. 

24. 

We propose that global internet governance architecture be based on a set of 

principles which: 1) limit governmental internet surveillance and hold states 

accountable for any violations; 2) allow for the right of access to the internet; 

3) create responsible international control over the internet’s critical functions 

as well as openness, integrity, universality of the internet, etc. 


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

99

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

25. 

One more essential component of the ICT agenda is to study the possibility of 

a joint IT-infrastructure and internet-sector projects. For the moment, members 

of the forum have already accumulated necessary experience, adequate tech-

nological background, financial resources and political leadership to move this 

agenda forward in a more dynamic way. A first of its kind was the BRICS In

-

ternet Cable aimed at diversifying the global network which serves as a back-

bone for transcontinental fiber-optic cables it is currently under construction.  

26. 

We believe that next steps might include major software development initia-

tives that might bring together market demands and certain imperatives for 

the BRICS states. Therefore, the BRICS states could join their human, finan

-

cial and technological resources for developing better security standards for 

the internet protocols, protected operation systems and applications, includ-

ing market-oriented solutions for “civil cryptography”. 

27. 

We  are  deeply  concerned  with  the  problem  of  illegal  drug  trafficking  and 

money laundering in each of the BRICS countries.

28. 

We are determined to combat the problem of drug production in neighboring 

regions, the elimination of drug infrastructure, identification of at risk areas for 

productions, suggest policies and strategies of “alternative development of the 

‘risk zone’ states” to reduce drug supply and demand, as well money launder

-

ing in an integrated, interdisciplinary, complementary and balanced approach. 

29. 

We appreciate the commitment of anti-drug and money laundering initiatives 

of our competent authorities, including the creation of the BRICS Anti-Drug 

Working group. We are determined to elaborate a list of banned products.

30. 

We endorse the decisions made at the Ministerial Meeting of the BRICS to 

combat the drug threat and at the Second Moscow Ministerial Intergovern-

mental Anti-Drug and Anti-money laundering Conference and support the ini

-

tiatives of the Special Session of the UN General Assembly on Drugs in 2016.

31. 

We support the idea of introducing compulsory drug checks at schools and 

higher education institutions to counter the problem. 

32. 

We support the establishment of best practices for pertinent anti-drug and 

anti-money laundering agencies of BRICS countries. BRICS countries 

should jointly develop recommendations aimed at improving national legisla-

tions and efficiency of legal cooperation between the states with regard to 

illicit drug and money laundering trafficking. BRICS need to consider the es

-

tablishment of the multilateral regular consultations mechanisms to involve 

BRICS, Latin American, Middle East and Central and West Asian countries 

in order to exchange best practices on the fight against drug trafficking and 

money laundering, including signing agreement on exchange of relevant in-

formation and assistance in investigation.

33. 

BRICS should elaborate on the national and multilateral level common ed-

ucational programs to promote drug-free society at schools, universities, 

community centers with special emphasis on youth. This could be among 

the tasks for future BRICS Network University with regards to raising pub

-


background image

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

UFA

RUSSIA 2015

CiviC BRiCS GReen PaPeR:  

MeSSaGe foR the BRiCS LeadeRS

100

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

RUSSIA

UFA 2015

B R I C S

lic awareness of the issue. Joint work of relevant health, anti-drug, youth 

and other organizations should result in development of social inclusion pro

-

grams and health procurement in order to prevent further expansion of drug 

use nationally. BRICS should elaborate joint projects on promotion and so-

cial advertising to counter further expansion of drug use through traditional 

(newspapers, TV, radio) and social media.

34. 

We stress that corruption remains a serious problem in each of the BRICS 

countries hindering their social and economic development and posing 

a threat to their national security. We encourage the intention of our compe-

tent authorities to enhance cooperation in the field of combatting corruption 

and we are committed to actively engage in this process. Specifically we in

-

tend to participate in determining the fields with elevated risks of corruption, 

spreading the culture of “zero tolerance for corruption”, raising the society 

awareness of the possibilities of taking part in anti-corruption programs.

35. 

We are deeply concerned that political stability in BRICS countries is neg-

atively  influenced  by  external  factors.  We  are  going  to  eliminate  external 

threats in coordination with the civil society of other developing countries.

36. 

We are seriously concerned about the fact that along with the above threats 

and challenges caused by human activities, our civilization remains unpro

-

tected against a variety of natural threats. One of the possible hazards BRICS 

countries could address together is the threat of catastrophic collisions of 

asteroids and comets with Earth. Such collisions can have devastating con-

sequences for all of humanity. A collision like this can happen any moment 

as the Chelyabinsk meteorite has shown, so putting off measures to create 

defense system would be unforgivable negligence and would benefit BRICS 

technological development. Meanwhile, the BRICS countries have all nec-

essary technologies for the creation of a Planetary Defence System (PDS) 

already in place. For instance, the conceptual project of an international PDS 

“Citadel” developed in Russia can form the basis for its development.

We 

urge BRICS countries to initiate the creation of an international PDS since threats from outer 

space demand specific measures of protection at the international level. For the establishment of the 
PDS we suggest to form an international Working Group of BRICS experts and to charge it with the 
development of a plan of political, organizational, scientific and technological, legal, financial and other 
actions. This will include the creation of the international Planetary Defence Center, the development of 
international legal provisions and the establishment of a special fund for financing the design, develop

-

ment and operation of the PDS. Implementation of this project will provide not only protection of our 

planet, but will also become a strong incentive for technological development of countries-developers of 
the system and also for mankind.