Файл: Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 09.11.2023

Просмотров: 832

Скачиваний: 108

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

Every major city keeps … and London is no exception.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • to change

  • change

  • having changed

  • changing

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

He felt like … the whole affair.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • he gives up

  • give up

  • giving up

  • to give up

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

I remember … it once before.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • discuss

  • to discuss

  • discussing

  • being discussed

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

Nobody can deny the importance … foreign languages.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • to learn

  • learning

  • of learning

  • of being learnt

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

Don`t forget that we … to meet in the evening.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • must

  • could

  • are

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

Scrutiny … reveal opportunities to increase sales.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • is

  • may

  • is able

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

She … angry when she heard the news.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • must be

  • should be

  • must have been

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

Sometimes customs clearance … be difficult to obtain.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • may

  • must

  • is

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола «Посмотри! Здесь появился новый бизнес-центр. Когда его построили?« — «Он еще не закончен. Когда строительство будет завершено, он будет оборудован самыми современными средствами связи«. — «Три года назад я не мог себе представить, что город так изменится к моему приезду.«

Тип ответа: Одиночный выбор

  • … will be completed

  • … is completed

  • … complete

  • … will complete

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола На этой неделе ваша компания заключила выгодный контракт, не так ли?« — «Да, вчера я проводила наших зарубежных партнеров в аэропорт. Шел сильный дождь, и я думала, что рейс будет отменен. К полудню дождь прекратился. Вскоре была объявлена посадка


Тип ответа: Одиночный выбор

  • …wa s announced

  • … has been announced

  • … is announced

  • … was being annonced

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола На этой неделе ваша компания заключила выгодный контракт, не так ли?« — «Да, вчера я проводила наших зарубежных партнеров в аэропорт. Шел сильный дождь, и я думала, что рейс будет отменен. К полудню дождь прекратился. Вскоре была объявлена посадка

Тип ответа: Одиночный выбор

  • … will be cancelled

  • … was cancelled

  • … will cancel

  • … would be cancelled

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола: Два месяца назад мой друг закончил университет. Сейчас он ищет работу. Он отправил свое резюме нескольким компаниям. На днях его пригласили на собеседование. Если ему предложат интересную, высокооплачиваемую работу, он согласится .

Тип ответа: Одиночный выбор

  • …sent

  • …send

  • … had sent

  • … has sent

Выберите русское предложение, наиболее точно соответствующее по смыслу английскому предложению

He wanted his program to be written in Basic.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • Он хотел написать программу на языке Бейсик.

  • Он хотел, чтобы программа была написана на языке Бейсик.

  • Ему нужна программа, написанная на языке Бейсик.

Выберите русское предложение, наиболее точно соответствующее по смыслу английскому предложению

They are said to have made a new proposal.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • Говорят, они должны сделать новое предложение.

  • Они сказали, что сделают новое предложение.

  • Говорят, они сделали новое предложение.

Выберите русское предложение, наиболее точно соответствующее по смыслу английскому предложению

We expected him to arrive before dark.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • Мы ожидали, что он приедет до наступления темноты.

  • Мы ждали его, пока не стемнело.

  • Как мы и ожидали, он приехал до наступления темноты.

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

I … this wonderfull film when I was 16.

Тип ответа: Одиночный выбор



  • See

  • Have seen

  • Saw

  • Had seen

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

I wonder whether he … .

Тип ответа: Одиночный выбор

  • Come

  • Comes

  • Will come

  • Would come

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

If it … I`ll come and meet you in the car.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • rain

  • will rain

  • rains

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

If our side … better prepared, we could have succeeded in the negotiations.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • had been

  • was

  • were

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

If people kept their offices more tidy, it … a better image to our visitors.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • might present

  • presented

  • will present

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

It … wonderful if he had said that. But he didn`t.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • was

  • would be

  • would have been

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

She … piano lessons since last June.

Тип ответа: Одиночный выбор

  • Is taking

  • Takes

  • Has been taking

  • Took

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный.

At the moment we … exercises on tenses.

Типответа: Одиночныйвыбор

  • Are doing

  • Do

  • Have done

  • Have been doing

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ в каждом задании. Price, along with product, place, and promotion, are the variables that the marketing manager controls. Pricing is extremely important since it so directly affects an organization`s sales and profits. Naturally, profit objectives will guide pricing decisions. The marketing manager has to decide whether to maximize profits or establish a target return. A particular target might be a certain percentage return on sales or a certain percentage return on investment or, for a small family operation, the return might be a fixed dollar amount of profit to cover overhead and living expenses. With any objective, the time factor is crucial. What is an appropriate objective for the short-term may not be for the long-term and vice-versa. Marketers are concerned with all the factors affecting price, in order to keep their products from faring poorly in a widely variable atmosphere. Even in service areas such as passenger fares and freight rates, where detailed prices are printed and distributed, influences may cause fluctuation. The marketing manager knows that the costs of the separate elements of the marketing mix can be recovered by proper pricing. The cost of the product itself—the promotion and selling associated with it, the distribution expenses, and profit — are all directly related to price. Thus price knits together the elements of the marketing mix and pays for their respective contributions. The marketing manager must analyze and reconcile the various elements of those variables which influence price, and must then decide on an optimal price policy. The most fundamental part of any marketing analysis is the recognition of the competitive structure of the industry. Where there are many competitors offering the same type of product, price competition will be active. When there are great numbers of similar offerings, products tend to lose their individuality. Then differentiation becomes difficult, and marketers have little discretionary power to influence prices. It is in this circumstance that marketers and merchants alike look to sales techniques. Disposing of goods at reduced prices draws attention to the specific brand, in the hope that customers will continue to buy when prices return to «normal.»
Proper pricing can …

Тип ответа: Одиночный выбор

  • cover losses suffered due to bad sales

  • cause market fluctuation

  • result in price fixing

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ In carrying out management functions, such as planning, organizing, motivating and controlling, a manager will be continually making decisions. Decision-making is a key management responsibility. Some decisions are of the routine kind. They are decisions which are made fairly quickly and are based on judgement. Since a manager is experienced, he knows what to do in certain situations. He does not have to think too much before taking action. For example, a supervisor in a supermarket may decide, on the spot, to give a refund to a customer who has brought a product. The manager does not have to gather a great deal of additional information before making the decision. Other decisions are often intuitive ones. They are not really rational. The manager may have a hunch or a gut feeling that a certain course of action is the right one. He will follow that hunch and act accordingly. Thus, when looking for an agent in an overseas market, a sales manager may have several companies to choose from. However, he may go for one organization simply because he feels it would be the most suitable agent. Such a decision is based on hunch, rather than rational thought. Many decisions are more difficult to make since they involve problem-solving. Very often they are strategic decisions involving major courses of action which will affect the future direction of the enterprise. To make good decisions the manager should be able to select, rationally, a course of action. In practice, decisions are usually made in circumstances which are not ideal. They must be made quickly, with insufficient information. It is probably rare that a manager can make an entirely rational decision. When a complex problem arises, like where to locate a factory or which new product to develop, the manager has to collect facts and weigh up courses of action. He must be systematic in dealing with the problem. A useful approach to this sort of decision -making is as follows: the process consists of four phases: defining the problem; analyzing and collecting information; working out options and deciding on the best solutions. While sorting out a complex problem a manager must …

Типответа: Одиночныйвыбор

  • be effective and flexible

  • use a systematic approach

  • make a quick decision

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ. In marketing, as in the rest of life, there is much to learn from history. Postmortems of marketing failures are important factors in making decisions about the future. The spectrum of marketing failures ranges from inadequate return on the original investment to corporate bankruptcy. As production techniques and marketing systems become more sophisticated, cross-cultural trading increases. As people of different cultures become more dependent on each other for their living standards, they appreciate the need for peace and stability. Communication and transportation systems have created a small world, in a marketing sense. Every year more and more firms, even relatively small ones, enter the international market. The problems encountered there are significantly different from those encountered in domestic operations. Marketers are accustomed to risk-taking; but in international dealings the dimensions of these risks are often misjudged and misunderstood. The emergence of the multinational corporation (MNC) is of major significance in the future of marketing. Many firms that entered the export business in a modest way eventually became fully committed to an international perspective. The two basic roles of these MNCs are the transmission of resources, especially technological and managerial skills, and organization of the economic activities of several nations. Global approaches to economic decisions often differ with the aims of specific countries. There may be resistance to multinational activities for reasons of nationalism, control, and the extraction of profits. One of the basic roles of the multinational corporation is ….


Тип ответа: Одиночный выбор

  • global approach to economic decisions

  • exhibiting the products at overseas trade shows

  • organization of the economic activities of several nations

Составьте вопросительные предложения из данных слов. Расставьте слова в правильной последовательности

Тип ответа: Сортировка 4213567

  • 1 of

  • 2 kind

  • 3 car

  • 4 what

  • 5 does

  • 6 he

  • 7 have

Составьте вопросительные предложения из данных слов. Расставьте слова в правильной последовательности

Тип ответа: Сортировка 39741826

  • 1 to

  • 2 our

  • 3 why

  • 4 decide

  • 5 at

  • 6 University

  • 7 you

  • 8 study

  • 9 did

Составьте вопросительные предложения из данных слов. Расставьте слова в правильной последовательности

Тип ответа: Сортировка 12846357

  • 1 what

  • 2 are

  • 3 travelling

  • 4 advantages

  • 5 by

  • 6 of

  • 7 car

  • 8 the

Составьте вопросительные предложения из данных слов. Расставьте слова в правильной последовательности

Тип ответа: Сортировка 1346572

  • 1 your

  • 2 holiday

  • 3 friend

  • 4 has

  • 5 back

  • 6 come

  • 7 from



Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный.

Letters … to all clients every week.

Are sent

Верно


Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

I was sure the book … published soon.

Would be

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
На этой неделе ваша компания заключила выгодный контракт, не так ли?`` - ``Да, вчера я проводила наших зарубежных партнеров в аэропорт. Шел сильный дождь, и я думала, что рейс будет отменен. К полудню дождь прекратился. Вскоре была объявлена посадка

would be cancelled

верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
``Посмотри! Здесь появился новый бизнес-центр. Когда его построили?`` - ``Он еще не закончен. Когда строительство будет завершено, он будет оборудован самыми современными средствами связи``. - ``Три года назад я не мог себе представить, что город так изменится к моему приезду.``

was … built

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
``Посмотри! Здесь появился новый бизнес-центр. Когда его построили?`` - ``Он еще не закончен. Когда строительство будет завершено, он будет оборудован самыми современными средствами связи``. - ``Три года назад я не мог себе представить, что город так изменится к моему приезду.``

... isn`t finished

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
``Посмотри! Здесь появился новый бизнес-центр. Когда его построили?`` - ``Он еще не закончен. Когда строительство будет завершено, он будет оборудован самыми современными средствами связи``. - ``Три года назад я не мог себе представить, что город так изменится к моему приезду.``

… is completed

верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
`` Твой компьютер подключен к Интернету?`` - ``Да, я пользуюсь Интернетом уже 4 года``. - `` Ты когда-нибудь думал о создании собственного сайта?`` - `` Как раз сейчас я делаю его. Как только он будет завершен, ты сможешь его увидеть. Думаю, он тебе понравится``.

… is completed

верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

If I … about their financial problems, I woudn`t have done business with them.

I,d known

верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

It … wonderful if he had said that. But he didn`t.

  • would have been




верно

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

Scrutiny … reveal opportunities to increase sales.

Is able

верно

Выберите модальный глагол, соответствующий данному предложению.

Don`t forget that we … to meet in the evening.

are

Верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

We managed ... home in two hours.

to drive

Верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

Nobody can deny the importance ... foreign languages.

  • of learning




верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

You`d better … .

stop worrying

Верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

They made … a decision.

to take

верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

I am looking forward … you again soon.

to see

Не верно

Выберите русское предложение, наиболее точно соответствующее по смыслу английскому предложению

He wanted his program to be written in Basic.

Он хотел, чтобы программа была написана на языке Бейсик.

Верно

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ.

In marketing, as in the rest of life, there is much to learn from history. Postmortems of marketing failures are important factors in making decisions about the future. The spectrum of marketing failures ranges from inadequate return on the original investment to corporate bankruptcy.

As production techniques and marketing systems become more sophisticated, cross-cultural trading increases. As people of different cultures become more dependent on each other for their living standards, they appreciate the need for peace and stability. Communication and transportation systems have created a small world, in a marketing sense. Every year more and more firms, even relatively small ones, enter the international market. The problems encountered there are significantly different from those encountered in domestic operations. Marketers are accustomed to risk-taking; but in international dealings the dimensions of these risks are often misjudged and misunderstood.

The emergence of the multinational corporation (MNC) is of major significance in the future of marketing. Many firms that entered the export business in a modest way eventually became fully committed to an international perspective. The two basic roles of these MNCs are the transmission of resources, especially technological and managerial skills, and organization of the economic activities of several nations. Global approaches to economic decisions often differ with the aims of specific countries. There may be resistance to multinational activities for reasons of nationalism, control, and the extraction of profits

Studying marketing failures ...

results in inadequate return on original investment

Не верно

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ.

In marketing, as in the rest of life, there is much to learn from history. Postmortems of marketing failures are important factors in making decisions about the future. The spectrum of marketing failures ranges from inadequate return on the original investment to corporate bankruptcy.

As production techniques and marketing systems become more sophisticated, cross-cultural trading increases. As people of different cultures become more dependent on each other for their living standards, they appreciate the need for peace and stability. Communication and transportation systems have created a small world, in a marketing sense. Every year more and more firms, even relatively small ones, enter the international market. The problems encountered there are significantly different from those encountered in domestic operations. Marketers are accustomed to risk-taking; but in international dealings the dimensions of these risks are often misjudged and misunderstood.

The emergence of the multinational corporation (MNC) is of major significance in the future of marketing. Many firms that entered the export business in a modest way eventually became fully committed to an international perspective. The two basic roles of these MNCs are the transmission of resources, especially technological and managerial skills, and organization of the economic activities of several nations. Global approaches to economic decisions often differ with the aims of specific countries. There may be resistance to multinational activities for reasons of nationalism, control, and the extraction of profits

One of the basic roles of the multinational corporation is ….

organization of the economic activities of several nations

Верно

Почитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ

Banks are among the most important financial institutions. The way in which a bank is organized and operates is determined by its objectives. The first and the most important function of a central bank is to accept responsibility for advising the government on the making of the country`s financial policy, and then to see that it is carried out. The aim of commercial banks is to earn profit. Over the years banks have developed organizational forms, or structures, designed to perform these various roles and to supply the services their customers demand.

A commercial bank which provides the` same range of services year after year is less likely to be successful. Successful competing in the constantly changing global business environment requires market-driven strategies that are responsive to customers` needs and wants. Executives who do not recognize the change`s occurring in the vast array of markets for products and services will not be able to cope with the unprecedented competitive pressure in the market place. To improve competitive advantages they are drastically altering their business and marketing strategies which may include downsizing, repositioning, market segmentation, altering the business portfolio, pricing, promotion and strategic alliances between companies. With the global increase in the number of competitors banks face in their major markets, more and more banking firms have become market-driven and more alert to the changing service demands of their customers and also to the challenges posed by bank and nonbank competitors. This trend forced bank managers to become more concerned with service marketing activities and with profitability and growth.

Banks are usually organized to follow their functions and supply the services as efficiently as possible. Moreover, as larger banks generally offer more services, a bank`s size is also a significant factor in determining how banks are organized.

Bank organization is determined by …

its objectives and size

Верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный.

By the time the secretary returned, the fax … .

Had been received

Верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

I was sure the book … published soon.

Would be

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола:
Два месяца назад мой друг закончил университет. Сейчас он ищет работу. Он отправил свое резюме нескольким компаниям. На днях его пригласили на собеседование. Если ему предложат интересную, высокооплачиваемую работу, он согласится .

... is looking for

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола:
Два месяца назад мой друг закончил университет. Сейчас он ищет работу. Он отправил свое резюме нескольким компаниям. На днях его пригласили на собеседование. Если ему предложат интересную, высокооплачиваемую работу, он согласится .

… will accept

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
На этой неделе ваша компания заключила выгодный контракт, не так ли?`` - ``Да, вчера я проводила наших зарубежных партнеров в аэропорт. Шел сильный дождь, и я думала, что рейс будет отменен. К полудню дождь прекратился. Вскоре была объявлена посадка

...was raining

Верно

Выберите правильный вариант подчеркнутой формы глагола
`` Твой компьютер подключен к Интернету?`` - ``Да, я пользуюсь Интернетом уже 4 года``. - `` Ты когда-нибудь думал о создании собственного сайта?`` - `` Как раз сейчас я делаю его. Как только он будет завершен , ты сможешь его увидеть. Думаю, он тебе понравится``.

… am making

Верно

оставьте вопросительные предложения из данных слов. Расставьте слова в правильной последовательности

1) when

2) are

3) you

4) going

5) on

6) a

7) trip

8) business
7) trip


верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

If she could cook as well as you, she … a restaurant.

would open

Верно

Из нескольких вариантов ответов выберите единственно правильный

What will you do if your computer … ?

won`t work

Не верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

I refused to let him … me.

help

Верно

Выберите грамматическую конструкцию, соответствующую каждому предложению.

The book made me … sleepy.

feel

верно

Выберите русское предложение, наиболее точно соответствующее по смыслу английскому предложению

We believe his conclusion to be wrong.

Мы считаем, что его заключение ошибочно.

Верно

Прочитайте предложенный текст и выберите единственно правильный ответ

Most well-run organizations attempt to develop and follow strategies, large-scale action plans for interacting with the environment in,order to achieve long-term goals. A comprehensive statement of an organization`s strategies, along with`its mission arid goals, constitutes an organization`s strategic plan. To learn where such strategies originate and how they are put in action, we need to examine carefully an aspect of the planning function called strategic management. Strategic management is a process through which managers formulate and implement strategies geared to optimizing strategic goal achievement, given available environmental and internal conditions. This definition recognizes that strategic management is oriented toward reaching long-term goals, weighs important environmental elements, considers major internal characteristics of the organization, and involves developing specific strategies.

The strategic management process is made up of several major components. The process begins with identifying the organization`s mission and strategic goals. The process also includes analyzing the competitive situation, taking into consideration both the external environment and relevant organizational factors. The part of the strategic management: process triat includes identifying the mission and strategic goals, conducting competitive analysis, and developing specific strategies is often referred to as strategy formulation. In contrast, the part of the strategic management process that focuses on carrying out strategic plans and maintaining control over how those plans are carried out is known as strategy implementation. Strategy implementation is increasingly highlighted as a distinct part of the strategic management process because even the most brilliantly formulated strategies must be implemented effectively in order to reach strategic goals.

Strategic management process includes …

analyzing competition

Верно