ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 04.02.2024
Просмотров: 28
Скачиваний: 1
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНСТВО ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОГО
ТРАНСПОРТА
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования
«Петербургский государственный университет путей сообщения Императора Александра I»
(ФГБОУ ВО ПГУПС)
Ярославский филиал ПГУПС
Контрольная работа
Дисциплина: Английский язык
Специальность: 23.05.04 Эксплуатация железных дорог
Специализация: Транспортный бизнес и логистик
Форма обучения – ЗАОЧНАЯ
Выполнил: Шулёв Д.А.
Шифр: 07-005-27-УПТя
Преподаватель: Миронова Н.А.
г. Ярославль
2021 г
Задание 1.
Составьте сообщение - эссе о Вашем университете и о будущей профессии (не менее 20, не более 40 предложений), ответив на следующие вопросы (ответы должны быть полными, развернутыми). Запишите его. Положительные оценки ставятся только за оригинальные сообщения, плагиат оценивается «неудовлетворительно».
-
Where do you study? -
What do you know about our university? -
Why did you enter the university? -
Why do you want to study the system of railways? -
What are the advantages and disadvantages of working for Russian Railways? -
What are the most important personal qualities of railwaymen? -
Is you job interesting? Why? -
Would you like to become a good well-paid specialist? -
Will education change you life? What advantages will you get?
Задание 2. Письменно переведите текст
The Trans-Siberian Railway (TransSib) is one of the most famous railways in the world. Actually, it’s the whole network of railways connecting Moscow with the Far East of the country.
You know, Russia is the country of records. The Trans-Siberian Railway is the longest railway in the world (9,288.2 km), the largest and most expensive project of its time. The construction of the highway took 25 years and cost 25 billion US dollars at the current rate!
The road passes through 7 time zones and 87 cities and towns. Today, it takes you 6 days to ride from Moscow to Vladivostok by the Train №1 which is called “Russia”. Despite the distance, the railway station in Moscow is very similar to the one in Vladivostok.
The actual length of the Trans-Siberian Railway is 9288.2 km or 5772 miles. It is the longest railway on the planet crossing almost all of Eurasia. The Trans-Siberian Railway begins at the Yaroslavl Station in Moscow and finished in Vladivistok, it’s the Far East of Russia.
The Trans-Siberian Railway passes through two continents: Europe (1777 km) and Asia (7512 km or 80% of the route) and crosses the whole Eurasia. The conditional border of Europe and Asia is the 1778th km of the Trans-Siberian Railway. You may see a memorial sign that is called “the border of Europe and Asia” near the Pervouralsk town (Ural Mountains).
The Transsib passes through 12 regions, 2 republics, 1 autonomous region and 1 district. The list is long: Moscow, Vladimir, Yaroslavl, Kostroma, Kirov regions, Udmurt Republic, Perm Territory, Sverdlovsk, Tyumen, Omsk, Novosibirsk, Kemerovo Regions , Krasnoyarsk Territory, Irkutsk Region, Irkutsk Region, Buryat Republic, Trans-Baikal Territory, Amur Region, Jewish Autonomous Region, Border of the Chita and Amur Regions of Khabarovsk and Primorsky territories. If you are lucky, then you will see signs of the administrative boundaries on your way.
There are 87 cities on the Trans-Siberian Railway. Five cities have a population of over 1 million people: Moscow, Perm, Yekaterinburg, Omsk, Novosibirsk. Nine cities have from 300,000 to 1 million of people: Yaroslavl, Kirov, Tyumen, Krasnoyarsk, Irkutsk, Ulan-Ude, Chita, Khabarovsk, Vladivostok. There are 73 towns with less population. More about the cities of the Trans-Siberian you may find here.
The Transsib crosses 16 major rivers as well: the Volga, Vyatka, Kama, Tobol, Irtysh, Ob, Tom, Chulym, Yenisei, Oka, Selenga, Zeya, Bureya, Amur, Khor, Ussuri rivers. The bridge across the Amur is the widest one (about 2 km)! Bridges actoss Ob and Yenisei rivers are about 1 km. Khor river is the most dangerous one on the way cause during the flood period, the river may rise by 9 meters. Another river, Khilok, eroded and destroyed most of the western section of the Transbaikal Road during the flood of 1897.
Задание 1
My name is Daniil and i am studying in ST. Petersburg State Transport University.
The branch of which is located in the city of Yaroslavl. I know about the university that it is one of the best railway universities in Russia. I entered this university because I studied at the railway college and wanted to continue my studies in the same direction. And get higher education. Since I already had a railway education, I didn't have to choose for a long time. I want to study the railway system because, as I said above, I already have a railway education. And I want to continue to develop in it. The advantages of working in the Russian Railways are that it is a state-owned company. Stable payment of wages, social guarantees, etc. And the disadvantages of working in the Russian Railways are processing by the hour and there is almost no consolidated time. Stamina and good health are very important in the work of a railway worker. Professional knowledge in the field in which you work is also very important. And also be able to very quickly perceive information and take responsibility for the decisions made. I am interested in this work as it is in demand. I would like to become a well-paid specialist in this field. But this requires a lot of effort to graduate from the university. Higher education will change lives. It gives a lot of new opportunities in life. For example, such as the transition to a new high-paying position for someone the opportunity to change their profession. And for someone, a salary increase or professional development.
Задание 2
Транссибирская магистраль (Транссиб) - одна из самых известных железных дорог в мире. Фактически, это вся сеть железных дорог, связывающих Москву с Дальним Востоком страны.
Вы знаете, Россия - страна рекордов. Транссибирская магистраль - самая длинная железная дорога в мире (9 288,2 км), крупнейший и самый дорогой проект своего времени. Строительство автострады заняло 25 лет и обошлось в 25 миллиардов долларов США по нынешним ценам!
Дорога проходит через 7 часовых поясов и 87 городов. Сегодня поезд №1 «Россия» из Москвы во Владивосток занимает 6 дней. Несмотря на удаленность, вокзал в Москве очень похож на вокзал во Владивостоке.
Фактическая протяженность Транссибирской магистрали составляет 9288,2 км или 5772 мили. Это самая длинная железная дорога на планете, пересекающая почти всю Евразию. Транссибирская магистраль начинается на Ярославском вокзале в Москве и заканчивается во Владивистоке
, это Дальний Восток России.
Транссибирская магистраль проходит через два континента: Европу (1777 км) и Азию (7512 км или 80% маршрута) и пересекает всю Евразию. Условной границей Европы и Азии является 1778-й км Транссибирской магистрали. У города Первоуральск (Уральские горы) можно увидеть памятный знак, который называют «границей Европы и Азии».
Транссиб проходит через 12 областей, 2 республики, 1 автономную область и 1 район. Список длинный: Московская, Владимирская, Ярославская, Костромская, Кировская области, Удмуртская Республика, Пермский край, Свердловская, Тюменская, Омская, Новосибирская, Кемеровская области, Красноярский край, Иркутская область, Иркутская область, Республика Бурятия, Забайкальский край, Амурская область, Еврейская автономная область, граница Читинской и Амурской областей, Хабаровский и Приморский края. Если повезет, то на пути вы увидите указатели административных границ.
На Транссибирской магистрали 87 городов. Пять городов с населением более 1 миллиона человек: Москва, Пермь, Екатеринбург, Омск, Новосибирск. В девяти городах проживает от 300 тысяч до 1 миллиона человек: Ярославль, Киров, Тюмень, Красноярск, Иркутск, Улан-Удэ, Чита, Хабаровск, Владивосток. Меньше населения 73 города.
Транссиб пересекает также 16 крупных рек: Волгу, Вятку, Каму, Тобол, Иртыш, Обь, Томь, Чулым, Енисей, Оку, Селенгу, Зею, Бурею, Амур, Хор, Уссури. Мост через Амур самый широкий (около 2 км)! Мосты через реки Обь и Енисей находятся примерно в 1 км. Река Хор - самая опасная на пути, потому что в период паводка река может подняться на 9 метров. Другая река, Хилок, размыла и разрушила большую часть западного участка
Забайкальского тракта во время наводнения 1897 года.