Файл: Контрольная работа 1 по дисциплине Английский язык Студентка 1 курса (группа 4245) Направление подготовки.docx
ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 05.12.2023
Просмотров: 16
Скачиваний: 1
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
Министерство образования и науки Российской Федерации
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования
«Рязанский государственный университет имени С. А. Есенина»
Институт психологии, педагогики и социальной работы Кафедра педагогики и педагогического образования
Контрольная работа №1 по дисциплине Английский язык
Выполнила: Студентка 1 курса (группа 4245) Направление подготовки:
Педагогическое образование (дошкольное образование)
Князева Марина Николаевна
Проверила: Жаркова Е. Ю.
Рязань 2023
Вариант 4
Задание 1. Прочитайте текст, переведите его письменно.
New Zealand- Новая Зеландия
Новая Зеландия - островное государство в юго-западной части Тихого океана. Он расположен примерно в 1600 км к юго-востоку от Австралии и примерно в 10 500 км к юго-западу от Калифорнии. Новая Зеландия принадлежит к большой островной группе, называемой Полинезия. Страна расположена на двух главных островах — Северном и Южном — и нескольких десятках островов поменьше. Большинство небольших островов находятся в сотнях километров от главных. Веллингтон - столица Новой Зеландии, а Окленд - самый большой город. Английский является официальным языком Новой Зеландии, и на нем говорят по всей стране. Многие коренные жители говорят на своем родном языке, маори, в дополнение к английскому. Когда-то эта страна принадлежала Британской империи. Сегодня она является независимым членом Содружества Наций, объединения Великобритании и ряда ее бывших колоний. Новая Зеландия - конституционная монархия. Британский монарх, королева Соединенного Королевства Елизавета II, является монархом Новой Зеландии. Она назначает генерал-губернатора представлять ее интересы, но генерал-губернатор обладает небольшой властью. Национальное
правительство управляется законодательными органами, премьер-министром и кабинетом министров. Великобритания дала Новой Зеландии конституцию в 1852 году, когда она еще была британской колонией. Но за прошедшие годы законодательное собрание Новой Зеландии изменило почти все свои положения. Сегодня в стране нет писаной конституции. Первыми людьми, поселившимися в Новой Зеландии, были темнокожие маори. Они прибыли с полинезийских островов, расположенных к северо-востоку от Новой Зеландии. Страна была открыта европейцами в 1642 году, но они начали селиться на островах только в конце 1700-х годов. Сегодня большинство новозеландцев являются потомками первых европейских поселенцев. Маори составляют около 12% населения страны. В Новой Зеландии один из самых высоких стандартов жизни в мире. В течение многих лет экономика страны в значительной степени зависела от сельского хозяйства. Сегодня сельское хозяйство, обрабатывающая промышленность и сфера услуг - все это важно для экономики. Экономика Новой Зеландии зависит от торговли со многими странами — Австралией, Великобританией, Японией и Соединенными Штатами.
-
Ответьте на вопросы:
-
Where is New Zealand situated?
It lies about 1 600 km southeast of Australia and about 10 500 km southwest of California.
-
What city is the capital of New Zealand?
Wellington is the capital of New Zealand
-
What languages do people in New Zealand speak?
Many native people speak their own language, Maori, in addition to English.
-
What is the official language in New Zealand?
English is the official language of New Zealand and is spoken throughout the country.
5. Who is New Zealand's head of state?
The British Monarch, Queen Elizabeth II of the United Kingdom, is the monarch of New Zealand
6.Who runs the national government?
The legislation, prime minister, and Cabinet run the national government.
-
Who were the first people to live in New Zealand?
The first people who settled in New Zealand were a brown-skinned people called Maoris.
-
What are the main industries of the country?
Today agriculture, manufacturing, and service industries are all important to the economy.
II. Найдите эквиваленты следующих слов:
The Commonwealth of Nations - an association of Britain and a number of its former colonies.
Legislation - legislature
Provisions - manufacturing
Descendants - native people speak
Agriculture - agricultur
Задание 3. Выпишите из текста 5 существительных, поставьте их во множественное число.
Island – islands
City – citys
The country - of the country
capital – capitals
language - languages
Задание 4. Поставьте 2 общих и 4 специальных вопроса к любым предложениям текста.
1. Is English the official language in New Zealand?
2. Is Majori the first population of New Zealand?
3. The largest city in New Zealand?
4. From which islands did the Majori tribes come?
5. With which countries is New Zealand in economic relations?
6. In what year, who and under what circumstances gave the constitution of New Zealand?
Задание 5. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите их основные формы, переведите их.
Speak – spoke- spoken
Задание 6. Выполните грамматические упражнения.
1. Напишите по-английски:
55 - fifty-five
112112 - one hundred and twelve thousand one hundred and twelve
352 - three hundred and fifty-two
5231 - five thousand two hundred and thirty-one
6198 - six thousand one hundred ninety eight
1876 г. - one thousand eight hundred and seventy-sixth year
1998 г. - one thousand nine hundred and ninety-eighth year
2003 г. - two thousand three уеar
21-е мая - the twenty-first May
13-е апреля - the thirteenth April
15-е апреля - the fifteenth April
3-е января - the third of January
2-е марта - the second of March
1-е октября - the first of October
9 -е февраля - the ninth of February
2. Вставьте нужный артикль:
а) What a fine day is today!
b) He usually smokes cigarettes or a pipe.
c) What do you prefer: tea or coffee?
d) I went to the Ivanovs, but they weren’t at home.
e) They met at the gate of school.
f) In our region of the country winter is a very cold season.
g) The Large steel bridge joins two banks of the river.
h) Rice and cotton grow in Ukraine now.
i) People who live in Canada speak French and English.
j) Both silver and gold are metals.
k) North America is washed by the Pacific and the Atlantic oceans.
l) He spent the summer of 1990 in London.
m) A triangle has 3 sides.
n) Knowledge is power.
2. Вставьте нужную форму глагола to be , обращая внимание на время предложения.. Образуйте 2-мя способами отрицательную форму предложений.
a) There were a lot of my colleagues when I came to my office. I realized I was late. Weren't
b) There is his first article in this magazine. isn't
c) Was there a signature on your letter? It has not been delivered in time. Wasn't
d) There just is a thunderstorm, I think. Everything is wet through. isn't
e) Is there great deal of natural resources in Russia. isn't
f) There was a lot of sugar in my tea yesterday. Wasn't
3. Замените выделенные слова местоимениями.
a) My cousin and I help our close friend to cope this problem. We help our close friend to cope this it.
b) Our relatives want to write a letter to my nephew. They want to write it to him.
c) The man lost the key and asked my brother to help . He lost it and asked him to help.
d) Her sister will tell your friends about that accident. She will tell them about that accident.
e) The firm raises the earnings by means of new technologies. It raises them by means of them.
4. Напишите соответствующие возвратные и притяжательные местоимения.
a) This book is mine (моя), not yours (твоя).
b) Our (наша) problem is certainly urgent.
c) You must do it yourself (сам), it is your (твоя) duty.
d) She cannot blame me, she knows it herself (сама).
e) Those seats are not yours (ваши), they are ours (наши).
5. Вставьте нужную форму глагола (времена Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Past Progressive, Future Simple, Future Progressive).
a) He (to come) will come to us if he (to have) has time. But I (to doubt) doubt that he (to cope) will cope with it so quickly.
b) Look! He (to walk) is walking down the street. I (to see) can see him from the window.
c) Yesterday they (to prepare) were preparing dinner from 3 till 5 and (to be) were very tired. They (to fall asleep) fell asleep early and (to sleep) were sleeping for some hours.
d) I (to meet) met them when I (to walk) was walking down the street last evening. They (to say) said they (to go) were going home.
e) I (to watch) will watch TV at 10 tomorrow. So I (not to know) don't know if I (to manage) manage to visit your.
f) Why you (not to answer) not answering? You (not to hear) don't you hear me?
g) Last week he (to buy) bought a new book. He (to start) started to read it at once.