ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 27.11.2021

Просмотров: 527

Скачиваний: 1

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
background image

36 

 

 

 

• 

the ability to learn by doing;

 

 

 

• 

the ability to understand and work with numbers.

 

3. 

Develop, define and test your business ideas.

 

 

• 

Observe general economic, cultural and environmental factors. 

 

• 

Understand conditions in your specific industry. 

 

• 

Be realistic about your specific ideas/business;

 

 

 

• 

Timeliness (for the economy and the industry).  

 

 

• 

Being right for you (your personality and skills).

 

 

 

• 

If it matches your commitment (motivation & interests).

 

 

 

• 

If it is clear and concise to others (easy to understand).

 

 

 

• 

If there really is a need (a market indicated).

 

 

 

• 

If  the  risks  are  "known"  (the  chance  of  failure  is 

diminished).

 

4. 

Possess the technical expertise necessary to do business.

 

5

.

 

Acquire and improve small business management experience.

 

6. 

Understand market research and targeting the customer/client.

 

7. 

Ability to plan, set realistic goals and take small steps.

 

8.

 

To raise and use only the appropriate amount of financing.

 

9.

 

Love what you do or are going to do as you grow.

 

10. 

Manage the business as openly as possible.

 

11. 

Continue your business education and professional development.

 

12. 

Keep  records,  prepare  and  use  financial  statements  and  pay  your 

taxes. 

Have a heart, bosses 

"Managers need to hone their emotional skills as well as their professional 
know-how if they want to survive at the highest level," 

writes Margaret Coles.

 

 
EMOTIONAL RESILIENCE must be developed by all those who rise to 
senior levels, to enable them to take difficult decisions and feel comfortable in 
any situation. 
This is the view of Harriet Karsh, a psychologist and personal development 
consultant. 
Karsh, who spoke at the recent Women in Management conference, says of 
her  Heart  of  Leadership  programme:  “I  help people to  deal  with  difficult 
situations  where  they  have  to  do  things  that  go  against  their  own  code  of 
values.” 
“I help people to understand their values, how they want the world to be 
and how they want to be in that world, and compare that with their business 
approach, to find an integrity between what they believe in and what they 
do.  Leaders  who  lack  integration  between  a  thought  and  deed  lose  the 


background image

37 

 

confidence of colleagues and subordinates. 
If  you  understand  what  is  happening  inside  you,  physically,  mentally, 
emotionally  and  spiritually,  you  are  facing  a  dilemma  that  needs  some 
resolution. 
Those  who  ignore  it  find  it  comes  out  in  different  ways  –  illness  or 
breakdown. I help them to check their choices against their values and see 
the consequences for the business and themselves. You might find a better 
way of doing what you must do, or you must find the courage to go against 
it." 
“We  support  people  when  they  work  through  choices.  We  help  them  to 
take  responsibility  for  decisions  they  make  and  for  the  outcomes  of  their 
actions.” 
“People in leadership roles begin to understand better what they need to do 
to live up to their highest aspirations.” 
Susan  Young,  managing  director  of  a  big  company,  first  worked  with 
Karsh  two-and-a-half  years  ago.  “I’d  just  been  recruited  and  wanted  to 
strengthen  my  team  of  directors.  Harriet  helped  us  to  understand  what 
strengths each of us contributed and think about areas where there might be 
conflict.  It  encouraged  us  to  rely  on  one  another.  She  also  helped  me  to 
recruit a very strong management team.” 
“We’re also changing the culture of job so that people  solve problems on 
their  own  and  constantly  seek  to  improve  the  way  they  do  things,  rather 
than just follow a set of procedures.” 
"Harriet has enabled us to build strong relationships required when you are 
making  major  changes  because  there  are  lots  of  fears  and  difficulties 
associated with them. If you feel you have a strong team you can rely on, it 
gives you the courage to face things that are at the limits of your skills." 
"We recognize the value of the individual, but also understand that we are a 
team with complementary skills," says Young. 
 Phil Besley, a management consultant, did the Heart of Leadership course 
two-and-a-half  years  ago.  He  now  works  with  organizations  on  team  and 
personal development. 
"The  workshop  helped  me  to  understand  how  open  I  am  to  others'  views 
and how ready I am to confront some of my own fears," says Besley. 
"I  learnt  the  value  of  how  we  relate  to  ourselves  and  others,  rather  than 
tasks  and  achievements.  If  I  know  what  my  strengths  are,  how  I  feel  and 
what's important to me, I can begin to form some values about life, and that 
lets me relate more effectively to others." 
"I learnt to understand what is right for me." 
"Many people in my work have no understanding of themselves, so they 
are frightened and fragile; they have no sense of real purpose or value in 
what they do. They tend to do the least uncomfortable thing rather than the 
most honest thing," 
"It requires a deep understanding within leaders to admit that they're as 


background image

38 

 

confused and sometimes as frightened and lost as everyone else," says 
Besley. 
"In the personal-development work I do for organizations, I ask people to 
say what they think and feel, so that they begin to create for themselves a 
climate  where  they  can  give  each  other  support  and  feed-back.  I  try  to 
develop a real connection between people, from the boss to the most junior 
person, so all can feel that they have a right to be heard." 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


background image

39 

 

CONTENTS 

 

Part I. Read the Texts and speak on the Topics 
 

1.

 

Adam Smith.....................................................................4 

2.

 

Microeconomics and Macroeconomics............................6 

3.

 

An Apple a Day................................................................7 

4.

 

The sources of economic Health......................................8 

5.

 

The Discoverers of the Laws of Demand Supply...........10 

6.

 

The Language of Computers...........................................12 

7.

 

The Pros and Cons of Internet........................................13 

8.

 

Management and its Functions.......................................14 

9.

 

Economic Systems..........................................................16 

10.

 

Types of Proprietorship...................................................18 

11.

 

Economist.......................................................................19 

12.

 

Marketing........................................................................21 

13.

 

Managerial Performance.................................................23 
 

Part II. Read the Texts with a Dictionary 
 

1.

 

General Definition of Accounting....................................25 

2.

 

Business Ethics.................................................................25 

3.

 

Levels of Management.....................................................26 

4.

 

Areas of Management.......................................................27 

5.

 

Management Skills...........................................................28 

6.

 

Main Resources................................................................29 

7.

 

Financial Careers..............................................................30 

8.

 

The Art of Job Application...............................................31 

9.

 

Education and Training....................................................32 

10.

 

Prices and Wages.............................................................33 

11.

 

What is Job Satisfaction..................................................34 

12.

 

Think before saying “I quit!”...........................................34 

13.

 

Twelve Factors for Business Success..............................35 

14.

 

Have a Heart, Bosses.......................................................36 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 


background image

40 

 

SOURCES 

 

1.

 

Sheveleva S.A.. English on Economics. – Moscow: UNITY, 2002. 

2.

 

Ryzhkov V.D.. Business English: Management. – Kaliningrad: 

Yantarnij Skaz, 1999. 

3.

 

Internet

http://www.bbc.co.uk

 

http://wikipedia.org

.