Файл: Exercise Раскройте скобки, употребив глагол в необходимом времени.doc

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 11.12.2023

Просмотров: 232

Скачиваний: 3

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
4. У них хорошо получается решать сложные математические задачи. ______

__________________________________________________________________

5. Эту инструкцию стоит внимательно изучить. _________________________

__________________________________________________________________

6. Ты занимаешься плаванием? _______________________________________

__________________________________________________________________

7. Прекратите играть со спичками. ____________________________________

__________________________________________________________________

8. Всем студентам нравится получать стипендию. _______________________

__________________________________________________________________

9. Он прошел мимо меня, даже не повернув головы. _____________________

__________________________________________________________________

10.Этот поучительный фильм стоит посмотреть. ________________________

__________________________________________________________________
Exercise 3. Вставьте артикль, где необходимо.

In the old days it was necessary for all ____ parts of ____ city to be close together, in order that ____ de­fensive wall might surround it, and ____ streets, there­fore, were made as narrow as possible. Many ____ Eu­ropean cities began with ____ walls round them. But in ____ America there was little need for ____ defensive walls, and that's why many ____ American cities have been built on ____ regular plan, modified a little ac­cording to ____ natural surroundings. ____ streets in ____ American cities, instead of having ____ names, are numbered, and so when one has once understood ____ plan of ____ American city, it is very easy to find one's way from one part of it to ____ other. ____ old part of ____ New York lies in ____ southern half of ____ Manhattan Island, and there ____ streets are narrow and twisted, as in ____ towns of ____ old world. But ____ rest of ____ streets, with but few exceptions, all run in ____ straight lines. There is one street in ____ city, how­ever, that does not follow ____ straight line. And that is Broadway, ____ New York's most famous street. It starts within sight of ____ dancing waters of ____ har­bour and runs between ____ tall skyscrapers in ____ northwestern direction. This great street is ____ long­est in ____ world.
Exercise 4. Переведитеследующиепарыпричастийнаанглийскийязык.

спрошенный – спрашивающий _______________________________________

посланный – посылающий ___________________________________________

проведенный – проводящий __________________________________________

строящийся – строящий _____________________________________________

купленный – покупающий ___________________________________________

начатый – начинающий _____________________________________________

проданный – продающий ____________________________________________

ощущаемый – чувствующий _________________________________________

написанный – пишущий _____________________________________________

читаемый – читающий ______________________________________________

изучаемый – изучающий ____________________________________________

забытый – забывающий _____________________________________________

приглашенный – приглашающий _____________________________________

переводимый - переводящий ________________________________________

разрушаемый – разрушающий ________________________________________
Exercise 5. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на перевод причастий и деепричастий.


1. Это был небольшой уютный дом, построенный в 1970 году. ____________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Читая английские книги, выписывайте слова и выражения в словарики. __

____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Гуляя вечером по улице, я встретил своего бывшего одноклассника. _____

____________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Работая над докладом, я узнал много интересного из истории этого изобретения. ______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Не зная его адреса, мы не смогли его навестить. ______________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Здание, строящееся в центре города, будет новым театром. _____________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Я сразу узнал человека, сидевшего за компьютером, но не мог вспомнить, как его зовут. ______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Конференция, проводимая в нашем институте, посвящена проблемам развития новых компьютерных технологий. ____________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Будучи очень занятым, он не смог нам помочь. _______________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Я шел по незнакомым улицам, с интересом рассматривая старинные дома.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
Exercise 6. Задайте вопросы к выделенным словам.

1. Our teacher always gives us books to read.

(Who) ____________________________________________________________

(How often) ________________________________________________________

(Whose) ___________________________________________________________

(Who(m) __________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

2. They sometimes have English in the morning.

(Who) _____________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

(When) ____________________________________________________________



3. They do a lot of exercises at home.

(What) ____________________________________________________________

(How many) _______________________________________________________

(Where) ___________________________________________________________

4. They discussed a very interesting article yesterday.

(What) ____________________________________________________________

(What kind) ________________________________________________________

(When) ___________________________________________________________

5. We shall speak about the matter tomorrow.

(Who) ____________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

(When) ___________________________________________________________

6. He has just been given a piece of good advice.

(Who) ____________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

7. They are reading an interesting book now.

(Who) ____________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

(What kind) ________________________________________________________

8. His car is dark green.

(What) ____________________________________________________________

(Whose) ___________________________________________________________

(What colour) _______________________________________________________

9. Some of us study German.

(Which of you) _____________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

10. My students know English well.

(Who) _____________________________________________________________

(Whose) ___________________________________________________________

(What) ____________________________________________________________

(How well) _________________________________________________________
Exercise 7. Раскройте скобки, используя герундий, и переведите предложения на русский язык.
1. Where are they? They are busy ­­­______________ the table (to lay). __________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Let’s go to the canteen for a snack. What about ______________ home instead (to go)? ____________________________________________________________

__________________________________________________________________

3. I suggest ______________ for Helen (to call). ___________________________

__________________________________________________________________

4. When they came to his place they found him busy ______________ a book. (to read). _____________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Please go on ______________ (to write); I don’t mind ______________ (to wait). _____________________________________________________________

__________________________________________________________________

6. I am not used to ____________________________ like a child (to be treated). ____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. After his rude words she burst out ______________ (to cry). _______________

__________________________________________________________________

8. Let’s go ______________ (to sledge). _________________________________

__________________________________________________________________

9. They are fond of ______________ engines (to disassemble). _______________

__________________________________________________________________

10. Give up ______________ or you’ll spoil your health (to smoke). ___________

__________________________________________________________________

Exercise 8. Переведите на английский язык, используя правильную форму инфинитива.
1. Я рад, что дал вам книгу. __________________________________________

__________________________________________________________________

2. Мы хотим проинформировать вас об этом. ___________________________

__________________________________________________________________

3. Он будет счастлив повидаться с вами. _______________________________

__________________________________________________________________

4. Мне жаль, что я причинил вам столько беспокойства. __________________

__________________________________________________________________

5.Он доволен, что ему дали такую интересную работу. ___________________

__________________________________________________________________

6. Они хотят, чтобы их проинформировали об этом. _____________________

__________________________________________________________________

7. Мы рады, что встретили его на станции. _____________________________

__________________________________________________________________

8. Они очень довольны, что пригласили вас на конференцию. _____________

__________________________________________________________________

9. Он был рад, что его встретили в аэропорту. __________________________

__________________________________________________________________

10. Я не хотел перебивать ее. ________________________________________

__________________________________________________________________
UNIT 10
Exercise 1. Вставьте артикль, где необходимо.

Last July, my ____ 65-year-old father was on his ____ daily run. It was ____ unusually hot ____ day, and he felt ____ little sick, so he stopped to rest in ____ shade. ____ passerby asked if he needed help, but my ____ father said, "No," figuring he'd be able to get ____ home. Minutes later, ____ other person stopped. ____ man real­ized something was seriously wrong and called 911. That ____ stranger saved my father's ____ life. Dad suf­fered ____ heart attack and was hospitalized for five ____ days.

I cannot thank that ____ passerby enough for get­ting involved and helping ____ stranger when it would have been easier to walk away. Now, my ____ father has many ____ years left to enjoy his ____ grandchildren.

Let everybody be ____ Good Samaritans when they see ____ need. ____ life could depend on it.
Exercise 2. Поставьте следующие предложения во множе­ственное число.

1. This phone in the office is out of order. – ____________________________________

____________________________________________________________________________

2. That blouse is made of silk. – _______________________________________________

3. This is an excellent paint­ing. – ______________________________________________

4. His book is very popular and it really inter­ests me. – _________________________

____________________________________________________________________________

5. It's a difficult word to write. – ______________________________________________

6. My son is a journalist and he has been very successful. – _____________________

____________________________________________________________________________

7. This purse isn't made of leather. – __________________________________________

8. That is my neighbour's car. – _______________________________________________

9. Has he got a camera? – ____________________________________________________

10. It's a new cassette recorder. – _____________________________________________

Exercise 3. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требу­ющемся времени.

1. I knew they (to wait) ________________ for me at the metro sta­tion and I decided to hurry. 2. I didn't know that you already (to wind) ________________ up the clock. 3. I was afraid that the little girl (not to be) _____________________ able to unlock the front door and (to go) _______________________ upstairs to help her. 4. He says that he (to know) _____________________ the laws of the country. 5. Sarie un­derstood why Lanny (not to come) ____________________ the previous evening. 6. She asked me whether I (to remember) ______________ the legend about a faithful lion. 7. He understood that the soldiers (to arrest) _______________________ him. 8. He could not understand why people (not to want) ____________________ to take water from that well. 9. I suppose they (to send) _________________________ a dog af­ter the burglar immediately. 10. He said he (to leave) ___________________________ tomorrow morning.
Exercise 4. Вставьте подходящие модальные глаголы (must, can, need).

1. I ___________ not believe. I failed another test. — But you ___________ go to more classes and fewer parties. 2. Per­haps we ___________ meet next week. 3. ___________ he speak English in childhood? 4. My neighbours ___________ grow their own vegetables. 5. ___________ you turn the music down, please. 6. I ___________ not believe. I am already out of money. — You ___________ learn not to spend so much. — But I ___________ not help it, there are just things that I ___________ to buy. 7. If you want to improve your English, you ___________ work very hard. 8. ___________ I take this book? — Certainly, but you ___________ not give it to anybody. 9. Mother, ___________ I go to the country tomorrow? — No, you ___________ not. The doctor says you ___________ stay at home for a day or two. 10. There is something wrong with your television set. You ___________ call a repairman. — Oh, we ___________ not do, it! My brother ___________ fix it himself.
Exercise 5. Переведите на английский язык, используя притяжательный падеж.

1. Комната вашего друга большая? – Нет, она не большая, но очень светлая.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Чьи это тетради? – Это тетради наших студентов. _____________________

__________________________________________________________________

3. Вы знаете друзей Иванова? ________________________________________

__________________________________________________________________

4. Ты не ответил на вопрос Михаила на собрании. _______________________

__________________________________________________________________

5. Ножки этого кофейного столика – резные. ____________________________

__________________________________________________________________

6. Жена Сергея – врач, а его сестра – учительница. _______________________

__________________________________________________________________

7. Как зовут вашу собаку? ___________________________________________

__________________________________________________________________

8. Жена вашего друга хорошо говорит по-немецки? ______________________

__________________________________________________________________

9. Сыновья нашего преподавателя учатся в школе. ______________________

__________________________________________________________________

10. Игрушки детей лежали разбросанными на полу. ______________________

__________________________________________________________________
Exercise 6. Переведите на русский язык и определите функцию причастия: