ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 05.12.2023

Просмотров: 652

Скачиваний: 2

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

СОДЕРЖАНИЕ

UNIT 1

Exercise 1

UNIT 3

Exercise 1

ГЛАВА 8. АКТИВНЫЙ ГЛАГОЛ. ACTIVE VERB. §1. Царствующая чета. The royal couple.Для начала возобновим знакомство с двумя главными английскими глаголами – to be и to have (быть и иметь). На всякий случай (конечно же, вы их знаете!) вспомним, какие у них формы:to be: Present (am, is, are) Past (was, were) Participles (being, been)to have: Present (have, has) Past (had) Participles (having, had)Оба эти глагола очень широко применяются в английском языке. Причем они могут иметь не только то значение, которое дает словарь, но также использоваться в качестве вспомогательных и модальных глаголов.Сравните:Thewolveshadthreecubs. – У волков было три волчонка (словарное)The wolves have killed a hare. – Волкиубилизайца. (вспомогательный)The wolves had to retreat. – Волкампришлосьотступить. (модальный)The old cat is clever. – Старыйкотумен. (словарное)The old cat is lying on the sofa. Старый кот лежит на диване. (вспомогательный)Theoldcatistomeetusatthedoorwhenwecomehome. – Старый кот должен встретить нас у двери, когда мы придем домой. (модальный)Отличить, как правильно перевести эти глаголы несложно. Еще раз взгляните на примеры. Если эти глаголы стоят в позиции +существительное (прилагательное), то они имеют то значение, которое дает словарь (быть, иметь). Если после них глагол в неличной форме (Ved, Ving), то это вспомогательный глагол, который переводится только вместе с последующим элементом, образуя сказуемое, о чем уже шла речь в предыдущем параграфе. Если же после такого глагола стоит инфинитив, то нужно перевести его словом «должен». Вот и вся хитрость.Теперь поговорим об основных позициях глагола “to be”, в которых мы сталкиваемся с некоторыми трудностями. Это Позиции “It is…” и “There is”. В обоих случаях они соответствуют русским безличным или неопределенно-личным предложениям.It is cold. – Холодно.It’s five o’clock. – Пятьчасов.It’s three kilometers to York. – ДоЙоркатрикилометра.There is something in my pocket. – Уменякое-чтовкармане.There are many ways of losing weight. – Естьмногоспособовпохудеть.Из-за этой кажущейся схожести иногда трудно определить, какую конструкцию нужно использовать.Запомним несколько правил:1. It is… - дословно «это есть». Эта конструкция нужна тогда, когда требуется чисто формальные главные члены предложения. Никакого смысла они в себе не несут и на русский язык не переводятся (по крайней мере, в настоящем времени). Обычно конструкция нужна в следующих предложениях:* с выражениями времениIt’slate. Itisearlymorning. Itissummer. It’shalfpastsix.* с расстояниямиIt’sfarfromhere. It’s a mile to the nearest village.* в безличных предложениях, соответствующих однословному русскому предложению, состоящему из одного слова – наречия (только в английском вместо наречия будет прилагательное!)It is difficult / interesting / chilly / sunny / windy / unjust / true.* конечно, “it” может заменять какое-то ранее упомянутое существительное, тогда смысл конструкции – «он есть»This is my house. It is big.2. There is… - дословно «там есть». Не совсем пустая, лишенная смысла конструкция. Смысл ее – показать, что что-то где-то «находится, имеется или существует». Хотя на русский язык это опять же обычно не пере водится. Кстати, на русский язык такие предложения переводятся задом наперед (сначала «где», а потом «что»).There is a cat on the sofa. – Надиване (имеется!) кот.There are some flowers in the vase. – Ввазе (находятся!) цветы.Вот так они и говорят: «Там есть кот на диване» и т.п.Обратили внимание, что в этих предложениях обычно есть обстоятельство места? Если его нет, оборот придется как-то перевести на русский язык, тогда уже с начала предложения.There are many foreign languages. – Существует много иностранных языков. Очень важно не потерять подлежащее и сказуемое в вопросительных предложениях, особенно в специальных вопросах.What is there in the bucket? – Чтовведре?How many dishes are there on the menu? – Сколькоблюдвменю?То есть если вы хотите спросить, к примеру, сколько студентов в группе, в английском слова нужно расположить так: «Как много студентов есть там в группе?»Отрицательные предложения бывают двух вариантов. Полное отрицание «наличия присутствия чего-либо где-либо» строится с помощью местоимения «нет» - “no”. Запомним, что после “no” нужно сразу ставить существительное, без всякого артикля.There is no answer to this question. – Ответа на этот вопрос не существует.There are no kittens in the basket. - Вкорзинкенеткотят.Второй вариант – неполное отрицание. Образуется с помощью частицы «не» - “not”, после которой нужно обязательно поставить артикль, числительное или местоимение any.There is not a single mistake in the test. – Втестениоднойошибки.There are not five kittens in the basket. Thereareonlyfour. – В корзинке нет пяти котят. Там только четыре.There isn’t any meat in the dish. – Вблюденетникакогомяса.Интересно, что оборот there is / there are согласуется в числе с дополнением (подлежащее-то всегда одно и то же). Если дополнений несколько, согласовать форму глагола нужно с первым существительным.There is a key and some documents on the table.There are some documents and a key on the table.В предложениях, содержащих оборот there is / there are очень часто употребляется местоимение some. Помните, что в вопросительном и отрицательном предложении его нужно заменить на any. There is some information for you.Is there any information for me?There isn’t any information for you. (Но: There is no information for you.)3. Have и have gotВы, конечно, обращали внимание, что глагол to have употребляется двумя способами? I have got a pet elephant. Have you got a pet elephant? I haven’t got a pet elephant. I have some work to do. Do you have much work to do? I don’t have any work to do. Почему глагол употребляется по-разному, и как выбрать правильный вариант? Смело пользуйтесь первым способом, если вы говорите об обладании чем-нибудь материальным, что можно потрогать (дом, друзья, книги, брюки и пр.). Второй способ лучше подходит для нематериального обладания (информация, время, возможность и т.д.). Также помните, что have got больше характерен для разговорной речи и неофициального общения. В остальных случаях правильнее употребить have как обычный глагол. Потренируемся?* R. Murphy unit 17, 83 * A.J. Thompson, A.V. Martinet exercise 21Упражнение 1. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на функцию глаголов tobe и tohave. I have everything I want. When is the wedding to be? I have to get up very early. You have been rather long about it. The dragon was to come home in time for dinner. Have you seen the dwarf anywhere? Tyrants have been and are. You have to accept it. What have you done with the skirt? You have spoiled it! I have got no money about me. We are to discuss this question tonight. Your book is here, under the table. He was talking of you. You’ll have to change your passport if you get married. I don’t have to work hard. My husband has earned a small fortune. I was sure I hadn't met him before. They are not to compare with these. The car has got power brakes. The novel was translated into a great number of languages. The political aspect of the subject has not been approached. Again the love-fit is on him. April has 30 days. I am to stay at school after classes. We are staging a play. We don't have time to stay. We have to leave now. Only by being man can we know man. I had nothing to object her. I had to give in. Упражнение 2. Вставьте в пропуски Itis / thereis в нужной форме. … … early morning. The children were still sleeping. How far … … to the city centre? What … … on the menu? Oh, … … my favourite pastry? … … difficult for you to write such a perfect essay? … … … a concert of chamber music in the Nesterov’s museum tomorrow. … … time to leave. … … no time to spare. How much coffee … … in the cup? - … … almost full. … … a warm coat in the case? … … rather chilly. What … …? - … … … an accident. A cyclist has run into a tree. I managed to get out of the scrape, but … … a narrow escape. … … your passport, sir? – Yes, … … my photo in it. … … no need in writing “thank you” letters. … … much better to do it personally. … … no sense in making apologies. I was sure she wouldn’t forgive me. … … cold outside when you left home? How many pirates … … in the cave? What are they doing? (a knock on the door) – Who … … ? – … … me, Alex. … … nothing unrealizable about his proposal though at first … … not easy to believe it. What … … in your office? - … … a table, a couple of chairs and a bookcase. … … no grounds to arrest him. … … not his fault. He just had to defend his children. … … … late by the time we get home. Why don’t we buy a cooked supper? … … convenient for you to come at seven? … … common knowledge that … … lots of good books. … … … cold this winter. I wonder when it’s going to get warmer. … … sunny and … … birds singing in the trees. Ann felt happy. … … no meat left. … … necessary to go and buy some? Упражнение 3. Поставьте предложения отрицательную форму и задайте общий и специальные вопросы. There is some salt in the dish. There was someone in the room. There has been an argument between the ogre and the donkey. There will be a bus strike tomorrow. There are many ways of keeping fit. There were three men in the boat. There was some money in the purse. There is some advice for you to follow. There are 36 students in our group. There is a library in our neighbourhood. There will be twelve guests at the party. There were flowers round the dwarf’s house. There are 6 parks in London. There is a secret I can tell you. There have been a number of accidents at this crossroads lately. Упражнение 4. Переведите предложения, используя have / havegot. У гнома много друзей. У Фреда несколько разных учебников истории. У меня мало времени. Я перезвоню позже. У вас была возможность поговорить с мистером Питом? У меня много работы. У моего братишки есть велосипед. У вас есть какая-либо информация об этом случае? У меня не хватило духа (the heart) сказать правду. У дракона нет брата. Но у него есть две сестры. У вас есть минута свободного времени? У меня к вам разговор. Упражнение 5. Переведите предложения, используя оборот thereis /thereare в нужной форме. В сумке пять яблок и апельсин. В сумке яблоко и пять апельсинов. Существует много способов заработать на жизнь, не так ли? Деньги еще остались? – Да, есть немного. Сколько пиратов в пещере? – Двадцать четыре. Сколько кофе в чашке? – Есть немного. Что на повестке дня? – На повестке дня три важных вопроса. Кто за дверью? – Там никого нет. У Буратино в кармане два яблока. У Буратино в кармане не три яблока, а только два. В его поведении нет ничего странного. Есть кто-нибудь дома? Нет времени, чтобы подумать. Есть что-нибудь новенькое? – Нет. Пока новостей нет. На углу только что произошла авария, не так ли? Ничего другого не оставалось, только ждать. Завтра в филармонии будет интересный концерт. В комнате никого не было. Надо было сделать многое. Из любой ситуации есть выход, не так ли? Упражнение 6. Переведите предложения, используя itis / thereis / have в нужной форме. Холодно. В термосе (vacuum bottle) есть чай? Далеко до станции? – Два километра. Что это? – Это модель самолета. У меня их двадцать семь в коллекции. Трудно было решить примеры? – Были определенные трудности с последним заданием. Без пяти пять. Пора выходить. У нас нет времени. Я не пойду с вами. Уже поздно, да и работы много. Темно. У тебя есть спички? – На столе есть коробок. Есть несколько вариантов решения этого задания. Оно не трудное. Что у тебя на лице? Это грязь или синяк (bruise)? У вас есть время? – Боюсь, уже поздно. У нас будет возможность обсудить ваш вопрос завтра. Бывают добрые пираты и злые пираты. Это ясно? У гнома два близких друга. Так чудесно иметь друзей! В аквариуме было четыре рыбки. Кот съел одну рыбку. Сколько рыбок теперь в аквариуме? Жаль (use pity), что у Мэрилин столько гонора. Из-за этого у нее совсем нет друзей. Сколько денег на счету (account)? – На счету вообще нет денег. Есть что-нибудь, что я могу для вас сделать? – Нет, спасибо. У меня нет никаких проблем. Сказать правду было невозможно. Не было и возможности солгать. Осень имеет свою прелесть, особенно когда ясно и солнечно. Было десять часов, когда я пришел домой. В холодильнике ничего не было, и я пошел спать. У вас есть информация об отелях? Можно найти номер в пределах 500 рублей? §2. Временные зоны и основная таблица. Temporal zones and the main table.Для начала давайте просто рассмотрим таблицу, чтобы увидеть, как она устроена. В каждом столбце есть краткая характеристика описываемого действия. В каждой клетке – форма, основные сопутствующие обстоятельства и примеры предложений. Эта таблица будет служить вам верой и правдой до тех пор, пока надобность в ней не отпадет. А это произойдет тогда, когда вы научитесь ставить правильные формы автоматически. Чтобы не ошибаться с выбором видовременной формы глагола, нужно четко представлять себе, в какой временной зоне находится ваше высказывание. Зоны высказывания показаны в таблице цветом. Желтый цвет соответствует зоне настоящего, зеленый - зоне прошлого, голубой – зоне будущего. Присмотритесь к таблице повнимательнее, и вы увидите, что вторая и третья строка – чистые зоны, а верхняя строчка являет собой некое смешение (слева она желто-голубая, а справа – зелено-желтая). Это говорит о том, что глагол в этих формах имеет сложную природу и может относить действие к настоящему, будущему (левая сторона) и прошлому (правая сторона). Изучать активные формы глагола мы будем по зонам. В каждой зоне имеются свои правила, которыми нужно научиться пользоваться. После отработки по зонам необходимо свести все зоны вместе и потренироваться в «свободном плавании».ACTIVE TENSE FORMS



Упражнение-карточка 4.

  1. Я не привык к тому, чтобы со мной так обращались. Ты должен немедленно извиниться. _____________________________________________

  2. Сестра посоветовала мне купить синее платье. Думаю, я должна последовать ее совету. ______________________________________________ __________________________________________________________________

  3. Нам не нужно торопиться. Мы можем выйти из дома через полчаса. __________________________________________________________________

  4. Я не смогу завтра пойти к зубному. Мне придется работать до восьми вечера. ___________________________________________________________ __________________________________________________________________

  5. Сейчас же иди спать. Иначе ты не сможешь утром встать и опоздаешь в школу. ____________________________________________________________ __________________________________________________________________

  6. Саше следовало перевести текст вчера, но она пришла домой слишком поздно, чтобы сделать это. __________________________________________ _________________________________________________________________

  7. Должно быть, эти новости уже объявлены по радио. __________________________________________________________________

  8. Возможно, гном уже подъезжает. (get round) __________________________________________________________________

  9. Учителям нужно платить достойную зарплату. __________________________________________________________________

  10. Нельзя было есть столько шоколада. Теперь у тебя болит живот. __________________________________________________________________

  11. Нельзя переплыть реку в этом месте. Она здесь слишком широкая. __________________________________________________________________

  12. Нельзя было брать мой зонт вчера. Он мне самой был нужен. Всегда нужно спрашивать разрешения, если берешь чужие вещи. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  13. Нельзя пользоваться словарем во время экзамена. Я составил билеты таким образом, что все слова вы должны знать. _________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________

  14. Нельзя уклоняться от уплаты налогов. __________________________________________________________________

  15. Нельзя отдыхать в то время, когда другие работают. __________________________________________________________________

  16. Нельзя забывать о друзьях, когда они в беде. __________________________________________________________________

  17. Нельзя научиться языку, не прикладывая усилий. (without +Ving) __________________________________________________________________




Упражнение 12. Выучите диалог.

  • So this is her husband – Diego Rivera. She can’t have fallen in love with him for his looks, can she? Ha ha.

  • No, I reckon he must have been either very rich or very intelligent.

  • Actually, he was both highly intelligent and very rich. At first, Frida’s father was against her marrying Diego because he was a communist, but he finally agreed to it because he couldn’t pay his daughter’s medical expenses any more. Frida must have spent a fortune on doctors and operations over the years.

  • Oh, yes, what a terrible life – first polio and then that awful accident. It’s amazing she produced so many paintings, isn’t it?

  • Yes, she must have been an incredibly brave woman.

  • But the marriage didn’t work out too well, did it?

  • Well, it had its ups and downs.

  • She painted this one with the cropped hair while they were separated, didn’t she?

  • Yes, that’s right.

  • She really looks like a man here. In fact, she looks as if she’s got a moustache! And why was she dressed in a man’s suit?

  • I thought it might have had something to do with women’s liberation. You know – she cut off her hair to symbolize equality or something.

  • Er, no. The reason she cut off her hair and put on a man’s suit is because Diego Rivera loved her long hair, and also loved the traditional women’s Mexican dresses she used to wear. She did it to hurt him.

  • And why did they divorce?

  • Nobody really knows. Diego may have found out about Frida’s affair with Leon Trotsky, or it could have been Frida who was unhappy about Diego’s affair with an American film star. What we are sure about is that Frida was very unhappy about the divorce.

  • But they were back together by the time she painted ‘Roots’.


WORD POWER

A. Fill in the blanks with “offer” or “suggest” in the appropriate form.

    1. I …. to open the door for the guests.

    2. The ogre … that we should meet more often.

    3. The children were … a glass of juice.

    4. I … your visiting the picture gallery.

    5. They haven’t … me a job yet.

    6. Where do you … we go after the movie?

    7. I … the dwarf $5000 for his car.

    8. The police are … a reward to anyone with information about the crime.

    9. I do think you should have … to help.

    10. To save money the girls … traveling in one car.

    11. I … the idea of telling them the truth.

    12. Smaller hotels often … greater comfort at lower prices.

    13. I’d like to … an alternative plan.

    14. A lot of people have … us very useful advice.

    15. I … leaving now. The dwarf is already waiting for us.

    16. We’ll be happy to … you all the assistance we can.

    17. Can you … how we should do it?

    18. Susan still hasn’t … an explanation for her absence.

    19. The witch’s cousin … us a lift (on her broom). We refused.

    20. I … to tell him the truth.

    21. I … that we take the 7o’clock train.


B. Fill in the blanks with “rise” or “raise” in the appropriate form.

      1. Have you ever … your own vegetables?

      2. My group mates … an interesting question about the story we were reading.

      3. Dreadful forest robbers always … their voices when they are angry.

      4. Everyone had to … when the judge entered.

      5. Yeast makes bread dough … .

      6. Smoke … from the chimney.

      7. Mrs. Berman … early every morning.

      8. The town … the money to build a new school.

      9. The dragon’s grandparents … five children.

      10. The people … against the cruel dictator.

      11. The ogre was very polite and always … when a woman entered the room.

      12. My aunt … tomatoes in her yard.

      13. We … at seven in the morning on week days.

      14. The dough must … before it is ready to be baked.

      15. From his after-school job, Buratino … enough money to buy a bike.

      16. I would like to … a glass to your health.

      17. Most of the vegetables we ate were … on a nearby farm.

      18. We sometimes … from the table feeling heavy.

      19. The dragon’s voice … slightly.

      20. The dragon slightly … his voice.

      21. Where does the sun …?



C. Fill in the blanks with “sit” or “set” in the appropriate form.

  1. Most of the passengers wanted to … beside the window.

  2. The pilot … the huge plane down gently onto the runway.

  3. Please, … the table.

  4. The sun will … in an hour.

  5. We … the children around the table.

  6. The bird … on a branch.

  7. The child … the toy horse on its feet.

  8. We … our pet mouse free.

  9. The dwarf … to work on his report.

  10. The witch … in the armchair looking into the fire.

  11. Please, … quietly while I’m talking to your aunt.

  12. … the package on the floor.

  13. My elder sister … the bowl of fruit on the table.

  14. The tired gentleman … down at last.

  15. … the pan on the stove.

  16. Don’t … on that chair. It’s broken.

  17. The donkey … right on the cake.

  18. I’ve … myself to find a new job by Christmas.

  19. I was … at my computer when the phone rang.

  20. You should … an example for your younger brothers.


D. Fill in the blanks with “divide” or “share” in the appropriate form .

    1. Ann is my best friend. We … a room when we were students.

    2. All the pirates should … … into two groups to do this task.

    3. The king … his heritage equally between his two sons.

    4. Seventy five … by fifteen makes five.

    5. Does the dragon … your opinion?

    6. A good friend will always … your joys and troubles.

    7. I want to build a fence to … the flower garden from the vegetable garden.

    8. The kingdom … …, and given to the Medes and Persians.

    9. Are you hungry? I can … my sandwich with you.

    10. The sick animals were … from the rest.

    11. Don’t hesitate to … your problems with me. I am always ready to help.

    12. Bill and I … this office for years.


E. Fill in the blanks with “trip”, “travel”, “tour” or “journey” .

  1. Two … were required to transport the goods.

  2. ... to me means adventure.

  3. … agencies organize … to different countries and cities.

  4. They organize various …: visiting exhibitions, museums and other sights.

  5. I am going on a business … to Moscow.

  6. The … was tiring. By the evening of the second day the dwarf was awfully homesick.

  7. The … to Sochi by car usually takes us 34 hours.

  8. I dream of making an around-the-world … . Isn’t it great!?

  9. The …-time to Glasgow is 8.34 h.

  10. We turned to the … agency to find out about … to Japan.

  11. I don’t intend to have a second-class … .

  12. I’d like to buy a … to London for 5 days in December.


F. Fill in the blanks with “contain” or “consist of/in” in the appropriate form .

  1. The beauty of this picture … its balance of colours.

  2. This dictionary … 50000 words.

  3. The ogre opened the bag, which … a razor, soap and a towel.

  4. A cricket team … eleven players.

  5. Bolognaise sauce … minced beef, onion, tomatoes, garlic and seasoning.

  6. The letter … important information about Boulestin’s legal affairs.

  7. Freedom … the absence of oppressive laws.

  8. The cake … flour, butter, eggs and sugar.

  9. The article … a number of facts connected with inflation.

  10. The beauty of Venice largely … the style of its ancient buildings.


G. Fill in the blanks with “before” or “till/until” .


  1. Call me … you go.

  2. The crocodile read the book … the end.

  3. The child could not go for a walk … his parents came.

  4. I'll be done … you know it.

  5. Brooks' comet may be visible … the end of the year.

  6. Get out of there … you get dirty.

  7. Your whole life is … you.

  8. He did not write us … last week.

  9. Get out of here … I call a cop.

  10. I haven’t met Sally … .

  11. Wait … I come, and we’ll lunch somewhere in town.

  12. The dwarf would starve … he'd steal.

  13. This ticket is valid up … the 12th of March.

  14. Have you been to a night club …?

  15. The match had to be postponed … Monday.

  16. Gary was working for IBM … 1969, when he got a job at Sperry.

  17. Black people were denied the vote … well into the 1950s.

  18. I saw Andrew the day … yesterday.


REVISION
A. Read the joke and use the verbs in brackets in the appropriate tense forms, active or passive.

Сomputer: man or woman?

A French teacher (to explain) to her college class that in French, unlike English, nouns (to designate) as either masculine or feminine. House is feminine "la maison." Pencil is masculine "le crayon."

A student asked, "What gender is 'computer'?"

Instead of giving the answer, the teacher (to split) the class into two groups - male and female - and (to ask) them to decide for themselves whether "computer" should be a masculine or a feminine noun. Each group (to ask) to give four reasons for their recommendation.

The men's group (to decide) that "computer" should definitely be of the feminine gender (la computer) because:

1. No one but their creator (to understand) their internal logic

2. The native language they (to use) to communicate with other computers is incomprehensible to everyone else;

3. Even the smallest mistakes (to store) in long term memory for possible later review; and

4. As soon as you (to make) a commitment to one, you (to find) yourself spending half your paycheck on accessories for it.
The women's group, however, (to conclude) that computers should be masculine (le computer) because:

1. In order to do anything with them, you have to turn them on;

2. They (to have) a lot of data but still can't think for themselves;

3. They (to suppose) to help you solve problems, but half the time they ARE the problem; and

4. As soon as you (to commit) to one, you (to realize) that if you (to wait) a little longer, you could have gotten a better model.

The women (to win).
В. Retell the jokes in indirect speech.

1. Dentist: Stop screaming! I haven’t touched your tooth yet.

Barry: I know, but you are standing on my foot.

2. What are two reasons why men don’t mind their own business? 1. no mind 2. no business.

3. Bill: Why the glum look?

Stan: I just don’t understand today’s world. My son wears an earring. My

daughter has a tattoo. My wife makes twice what I do.

Bill: So what are you going to do?

Stan: I’m going home to my father.

4. When he found a six-year-old shoe-repair ticket in the pocket of an old suit, Brown called the shop to see if the shoes were still around.

“Were they black wing tips needing half soles?” asked a clerk.

“Yes,” said Brown.

“We’ll have them ready in a week.”

5. Mother to daughter:

- What kind of person is your new boyfriend? Is he respectable?

- Of course he is, Mom. He’s thrifty, doesn’t drink or smoke, has a very nice wife and three well-behaved children.

6. An old woman from the country is visiting a big city for the first time in her life. She checks in at a smart hotel and lets the bell boy take her bags. She follows him but as the door closes, her face falls.

“Young man,” she says angrily. “I may be old and straight from the hills, but I ain’t stupid. I paid good money and this room won’t do at all. It’s short of what I expected. It’s too small and there’s no proper ventilation. Why, there’s not even a bed!”