ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 01.04.2021

Просмотров: 1469

Скачиваний: 7

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
background image

68

W E L C O M E   Т О   T H E   W O R L D   O F   P U B L I C   R E L A T I O N S

\

3)  How  can  much  information  to flesh  out a  story be  obtained?
4)  What kind  of facts  should  a  public relations writer  elicit?
5)  What can you merely confirm when asked by a reporter for information about 

an  employee?

<^  6)  What shouldn’t you  tell  a  reporter under  any  circumstances?

7) 'W hat  is  another  way  for  a  company  to  protect  itself  against  employees’ 

invasion-of-privacy  suits?

—>

 8)  What  does  using names  and  photos  of people  in  advertising  and  promotions 

require?

9)  Is a person’s right of privacy violated when photos or names of individuals are 

published without prior written consent for commercial purposes or purposes 
of trade?

-   10)  Are  product  news  release  covered  under many  of the  same guidelines  which 

are  applied  to  advertising?

11)  Are individuals usually offered a cash payment in addition to a signed consent 

form?

12)  Do  signed forms  and  releases  cover  a  specified  period  of time?
13)  Do  you  need  a  release  when  the  photo  records  a  public event?

4*4,№  b*j

7. 

Paraphrase  the  italicized words:

1)  In  general,  laws  and  lawsuits 

strive  to prevent anyone from

  knowing  anything 

about an  individual  that  that individual  does  not want to be  known.

2)  Much  information 

to flesh  out

 a story  can  be 

obtained

 by  asking  questions  of 

each  person 

involved.

8.  Explain  the  grammatical  structure of the  sentences.

Use  the  same  structure in  the  sentences  of your own.
Make  use  of the  active words.

1)  Most people  are  willing 

to have

  favorable 

things said

 about  themselves.

2)  Once  the  material  has been  approved, 

get the subject to sign

  it.

Insert  prepositions: 

^   ,  -

1)  People  are  interested...  people.

2)  If  he  or she  objects...  anything,  take  it...  .
3)  It  lets  you  and  the  company...  the  book...  terms...  protecting  the  employee’s 

privacy.

4)  Another  way...  a  company  to  protect  itself...  employees’  invasion...  privacy 

suits  is  to  have  a  standard biographical form  that each  one  fills...  .

5)  ...  the  top...  this form  should be  a  clear-cut statement.

6)  ...  addition...  a  signed  consent  form,  individuals  are  usually  offered  a  cash 

payment.

7)  Much information to flesh... a story can be obtained ... asking questions... each 

person  involved.

10.  Explain  the  following statements:

1)  Under no circumstances... should you reveal  any aspect of a job  performance 

record.

2)  It  also  lets  you  and  the  company  off  the  hook  in  terms  of  protecting  the 

employee’s  privacy.

9.


background image

П О С О Б И Е   П О   А Н Г Л И Й С К О М У   Я З Ы К У   Д Л Я   С Т У Д Е Н Т О В   Г У М А Н И Т А Р Н Ы Х   В У З О В

11.  Develop  the following statements:

1)  Employees,  as  well  as  outsiders,  have  a  right  of privacy  that  can  be  violated 

through  the  careless release  of personal  information.

2)  You  must  have  w ritten  perm ission  to  use  an  individual’s  quotes  and 

photographs for  promotional  or advertising purposes.

12.  Comment  on  the  following statements.  Do you  agree with  them?  Prove your

 

point  of view.

1)  People are interested in people and most people are willing to have favorable 

things  said  about themselves.

2)  In  recent  years  there  has  been  a  great  increase  in  sensitivity  to  invasion  of 

privacy.

U N I T

THREE

□ ___________________________________

Regulations of Government agencies

Releasing false  or misleading information can get you  in  trouble with government 

regulatory agencies.  State agencies are empowered by law to enforce regulations about 
the  distribution  and  content  of  financial  and  product  information.  They  may  issue 
cease-and-desist  orders  or  injunctions.  Fines  can  be  levied,  and  adverse  publicity  can 
appear in the media. Also, people who feel that they have been injured or deceived can 
file  lawsuits  and  collect damages.

False  information  can be either misrepresenting facts or misleading someone  into 

believing  something  that  is  not  quite  true.  Any  information  affecting  the  value  of  a 
security  must be  made known  to  the  owners.  This  is  done by filing  certain  annual  and 

quarterly  reports,  highlights of which  are  often  included  in  news releases.

In general, a company whose stock is publicly traded must immediately release the 

following  kinds of news:

•   Dividends or their deletion
•   Annual  or  quarterly  earnings
•   Preliminary  but  audited  interim  earnings
•   Stock splits
•   Mergers
•   Changes  in  top  management
•   Major  product developments
•   Major expansion  plans
•   Change  of business purposes
•   Defaults
•   Dispositions  of major  assets
•   Proxy  materials
•   Purchases  of its own  stock


background image

*

70

W E L C O M E   T O   T H E   W O R L D   O F   P U B L I C   R E L A T I O N S

In  financial  information,  accuracy  is  imperative.  Public  relations  firms  have  been 

held  responsible  for  releasing  false  and  misleading  information  even  though  they  were 
told by their clients  that the supplied facts were  correct.  Anyone  preparing or releasing 
financial news is responsible for making a reasonable effort to ascertain that the informa­
tion  is  accurate.  You don’t have  to be  an  accountant, but you  should  know how  to  read 
a balance sheet and determine  if the  information  presented  is logical  and  reasonable.

□   Words and word-combinations

1.  regulations — инструкция,  обязательные  постановления,  установленные 

правила

2.  regulatory — правовой,  административно-правовой
3.  to  enforce  regulations  —  проводить  постановления  в  жизнь,  следить  за 

выполнением

4.  to  issue  ctfase-and-desist orders or injunctions — издавать  приказы  или  по­

становления  суда о  прекращении деятельности

5.  to  levy fines — взимать  штрафы

6.  adverse — лживый,  противоречащий
8.  to file annual and quarterly reports — представлять ежегодные и (еж еквар­

тальные отчеты, доклады

9.  deletion — уничтожение

10.  audited — подлежащее  проверке,  ревизии
11.  stock splits — раскол компаний
12.  mergers — слияние,  объединение  компаний
13.  default — невыполнение  обязательств  (денежных)
14.  asset — имущество  обанкротившейся  фирмы
15.  proxy — доверенность

16.  accuracy — точность
17.  balance  sheet —  финансовый  баланс

Often a company is tempted to report only the good news and bury the bad news. 

Although  this  sounds  like  a  good  idea  to  executives  interested  in  the  image  of  the 

corporation,  it  is dangerous when  it  comes  to  financial  news.

A company and its public relations firm  may be held liable even  if each  individual 

release  or other statement  is  literally  true when  examined  separately.

In  other words,  companies  should  avoid  the  temptation  to  paint  a rosy  picture  of 

financial stability if in fact there are problems that stockholders and potential investors 

need to know in order to make an informed judgment. For example, a company should 
not announce a new  product that is still  in  the  research  stage  and will  not be  available 
to  the  public for another  year.

In  advertising  and  publicity  the  areas where  deception  can  occur  are  these:
•   Unsubstantiated  claims — statements  that you  cannot prove
•   Ambiguous  claims — statements  that are  confusing
•   Fraudulent testimonials — statements  that were never  actually  made.
•   Puffery  and  exaggeration  — stretching  the  truth
•   Deceptive  pricing — concealment of true  cost


background image

П О С О Б И Е   П О   А Н Г Л И Й С К О М У   Я З Ы К У   Д Л Я   С Т У Д Е Н Т О В   Г У М А Н И Т А Р Н Ы Х   В У З О В

•   Deceptive  demonstrations — apparent  proof that is  not really  proof
•   Deceptive  survey  —  for  example,  “independent”  surveys  that  you  have  paid

Unsound  surveys — surveys  that  are  not  statistically valid

•   Fraudulent  contests — contests  that were  rigged  in  some  way
•   Deceptive  illustrations — pictures  that convey  a false  impression
•   Nonexistent  authority — for  example,  “Doctors recommend...”
•   Unfair or misleading comparisons — inaccurate  portrayals  of superiority over 

other products.

In summary, a public relations firm and its writers have a responsibility to know all 

pertinent regulatory guidelines.  A number of court cases have  determined that you,  as 
the  writer,  can  be  held  liable  for  disseminating  false  and  misleading  information  on 
behalf of a  client.  Be  cautious  about  the  information  and  documentation  supplied  to 
you  by  employers  or  clients.

□   Words and word-combinations

1.  stockholder — акционер

2.  available — доступный,  имеющийся  в  наличии
3.  deception — обман
4.  unsubstantiated — неподтвержденный,  нереальный
5.  ambiguous — сомнительный,  неясный
6.  fraudulent  testimonials —  мошеннические  свидетельства
7.  puffery — дутая  реклама
8.  exaggeration — преувеличение 

__9.  deceptive —^обманчивый______

ТО .  unsound -^ненадеж ный,  необоснованный

11.  valid — 

юр.

  действительный,  имеющий  силу

12.  to  convey  an  impression — передать  впечатление

1.  Give  English  equivalents:

налагать штраф,  ежегодные и  ежеквартальные отчеты, избегать искуше­
ния,  фактически,  акционеры,  бухгалтер,  произойти,  от  имени  к.-л.,  пре­
имущество  над  к.-л.,  настоящая  стоимость,  преувеличение.

Reproduce  them  in  situations  from  the  text.

2.  Give  Russian  equivalents:

to  be  empowered  by  law,  adverse,  imperative,  to  be  injured,  a  balance  sheet, 
literally, to be in a research stage, stock, to make a judgement, authority, to be 
held  responsible.

Use  them  in  situations  of your own.

3.  Translate  in writing

the first three  paragraphs of the  text.

for.

E X E R C IS E S

4.  Give  synonyms:

to  ascertain,  to be  cautious,  fraudulent,  unfair,  apparent,  unsound.


background image

W E L C O M E  

10

  T H E   W O R L D   O F   P U B L I C   R E L A T I O N S

5.  Give antonyms;

accurate, logical,  reasonable, stability,  ambiguous, valid.

6.  Answ er  the questions:

Y)  'WYxat caw Yiapperv vf ia\se ox  m\s\eadmg m fetm ation \s teVeased?

2)  How can  any  information  affecting the value  of a security be  made known  to 

the  owners?

3)  What information must be immediately released by any company whose stock 

is  publicly  traded?

4)  Is  accuracy  imperative  in financial  information?
5)  What  are  companies  often  tempted  to  do?

6)  What should  companies  avoid?
7)  What are  the  areas  in  advertising and  publicity where  deception  can  occur?
8)  What responsibility  have  a  public relations firm  and  its writers?

7.

  Paraphrase  the following  statements:

1)  False information  can be  either misrepresenting facts or  misleading someone 

into believing something  that  is  not  quite  true.

2)  A public relations firm and its writers have a responsibility to know all pertinent 

regulatory guidelines.

3)  Fraudulent  contests — contests  that were  rigged  in  some way.

8.  Find  in  the  text words  related  to finance, and  advertising  and  publicity with

b)  default 

to  injure 

fraudulent

9.  Insert  the  articles where  it  is  necessary:

1)  ...  number of...  court  cases  have determined  that you,  as...  writer,  can  be  held 

liable  for  disseminating...  false  and  misleading  information  on  ...  behalf of... 
client.

2)  ...  fines  can  be  levied,  and...  adverse  publicity  can  appear  in...  media.
3)  Any information affecting value of... security must be made known to... owners.
4)  You don’t have to be... accountant, but you should know how to read... balance 

sheet and  determine  if...  information  presented  is  logical  and  reasonable.

5) 

Anyone  preparing  or  releasing...  financial  news  is  responsible  for 

making...  reasonable  effort to  ascertain  that...  information  is  accurate.

10.  Insert  prepositions:

-   1)  Releasing false or misleading information can get you...  trouble... government 

regulatory agencies.

2)  Although  this sounds  like  a good  idea...  executives  interest...  the  image...  the 

corporation,  it  is dangerous when  it comes...  financial  news.

3)  Inaccurate  portrayals...  superiority...  other products.

4)  Be cautious... the information and documentation supplied... you... employers

a)  neutral  meaning
b)  negative meaning

e.g. 

nouns 

verbs 

adjectives

a)  stock 

to  trade 

preliminary

or client.